صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا:

منتظر طوفان‌های سهمگین باشید

متخصصان با توجه به شکستن رکورد گرمای آب اقیانوس اطلس پیش‌بینی می‌کنند در طول تابستان طوفان‌های شدید و تخریب‌کننده در انتظار برخی از کشور‌ها باشد.
کد خبر : 914260

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا با توجه به تغییر شرایط لا نینا در اقیانوس آرام و گرم‌شدن بی‌سابقه آب‌های اقیانوس اطلس، طوفان‌های متعدد در پیش است.

متخصصان این سازمان هشدار داده‌اند که باید منتظر طوفان سهمگینی باشیم؛ با توجه به تحولات شرایط «لانینا» در اقیانوس آرام و  شکسته شدن میزان گرمای آب اقیانوس اطلس، شرایط جوی سال جاری میلادی پرتلاطم پیش‌بینی‌ می‌شود.

پیش‌بینی‌کنندگان در مرکز پیش‌بینی آب و هوا (CPC)، بخشی از سرویس ملی  اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA)، هر سال چشم‌اندازی را پیش از فصل طوفان منتشر می‌کنند که شامل چه نوع فعالیت طوفانی بین اول ژوئن (نیمه خرداد) تا نوامبر است. 

محققان مشغول در این مرکز می‌گویند، احتمال ۸۵ درصد وجود دارد که فصل طوفان امسال فعال‌تر از حد معمول باشد و احتمال وقوع ۲۵ تا ۱۷ طوفان نام‌گذاری شده (با سرعت باد حداقل ۳۹ مایل در ساعت یا ۶۳ کیلومتر در ساعت) وجود داشته باشد. این چشم‌انداز همچنین پیش‌بینی می‌کند که ۱۳ تا ۸ مورد از این طوفان‌ها به طوفان‌های شدید و جدی تبدیل می‌شوند که بادهایی با سرعت حداقل ۷۴ مایل در ساعت یا ۱۱۹ کیلومتر در ساعت دارند  و احتمالا ۷ تا ۴ مورد آن به وضعیت طوفان بزرگ  و تخریب‌کننده تبدیل می‌شود. 

به گفته دانشمندان، تعدادی از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا فصل طوفانی ۲۰۲۴ ویژه فعال شود؛ برای ایجاد زمینه برای سیستم های طوفان گرمسیری، به آب اقیانوس گرم، با حداقل دمای ۸۰ درجه فارنهایت (۲۷ درجه سانتیگراد)، رطوبت زیاد در هوا و  تغییر جهت باد احتیاج است. با توجه به اینکه دمای آب در سراسر اقیانوس اطلس به سطوح نزدیک به رکورد رسیده است، انواع طوفان‌های محتمل بررسی شده است. این پیش بینی بر اساس تحلیل‌های علمی و داده‌های اقلیمی انجام شده توسط متخصصان صورت گرفته  و این توقع از افزایش تعداد و شدت توفان‌ها در مناطق مختلف جهان به خصوص مربوط به سواحل اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر