صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
در بیست و پنجمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری

صادق‌زاده: سال گذشته 88 میلیارد ریال تسهیلات برای 34 شرکت دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است

بیست و پنجمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور صبح امروز با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری، دکتر خسرو پیری رؤسای پارک‌های علم و فناوری، دکتر رمضانعلی صادق‌زاده سرپرست معاونت پژوهشی وزارت صنعت در محل وزارت علوم برگزار شد.
کد خبر : 91416

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر صادق‌زاده، ‌سرپرست معاونت پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «براساس تفاهمنامه‌ای که بین شورای عتف و وزارت صنعت امضا شده است، ظرفیت‌های خوبی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری پیش‌بینی شده است.»


او ادامه داد: «وزارت صنعت به موازات شرکت‌های دانش‌بنیان قصد دارد تا صنعت دانش‌بنیان را نیز راه‌اندازی کند. رسوخ دادن دانش فنی در صنایع موجود یکی از سیاست‌های وزارت صنعت است. با استفاده از تجربه‌ها باید کاری کنیم تا فناوری‌های نوین در صنایع دانش‌بنیان رسوخ کند و در این زمینه از کمک پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ناگریز هستیم.»


صادق‌زاده افزود: «بعضی از شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری توانسته‌اند تولیدات‌شان را به انبوه برسانند و ارزش افزوده زیادی ایجاد کرده‌اند. ما نیز برای حمایت و تقویت آنها باید در مکانیزم تعرفه‌ها تجدید نظر کنیم. ما از همه شرکت‌هایی که تولیدات آنها می‌تواند مشکلات داخلی را حل کند حمایت می‌کنیم.»


صادق‌زاده با اشاره به مالیات شرکت‌های صنعتی گفت: «در قانون رفع موانع تولید شرکت‌های صنعتی که مالیات پرداخت می‌کنند می‌توانند 10درصد این مالیات را صرف کارهای پژوهشی کنند و با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و استادان قرارداد ببندند.»


او افزود: «صندوق حمایت الکترونیک در سال گذشته از بین 60 طرح شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای 34 شرکت از آنها 88 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفت و این روند می‌تواند ادامه داشته باشد.»


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری وزارت سمت گفت: «صندوق حمایت از صنایع کوچک می‌تواند کار ضمانت را برای شرکت‌هایی که از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند، انجام دهد. ما به همه دفاتر وزارتخانه در استان‌ها اعلام کرده‌ایم که باید مشاور پژوهش و فناوری داشته باشند تا در زمینه صنایع دانش‌بنیان بتوانیم با دانش پیش برویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر