صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

تصدی‌گری فلایت‌چک با شرکت فرودگاه‌ها و نظارت با سازمان هواپیمایی کشوری

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به خرید نخستین هواپیمای فلایت چک توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: بحث وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور امری ضروری است که بخش تصدی‌گری و عملیات فیزیکی کار را شرکت فرودگاه‌ها برعهده دارد و کنترل و نظارت کار بر اساس استانداردها را سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌دهد.
کد خبر : 91414

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شزکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی عابدزاده عنوان کرد: بحث وارسی تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور امری ضروری است که ایکائو و تمامی سازمان‌های نظارتی بین‌المللی بر آن تاکید دارند و آن امری اجتناب ناپذیر است.


وی با بیان اینکه قبلا در ایران وارسی پروازها با دو فروند هواپیمای فالکن انجام می‌شد، اظهار کرد: این هواپیماها هم به سال 1975 میلادی تعلق داشتند و تقریبا کارایی لازم را از دست داده و زمین‌گیر شده بودند.


عابدزاده ادامه داد: خوشبختانه طی یکسال گذشته تلاش‌های چشمگیری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفت و یک فروند هواپیمای مناسب به همراه دستگاه‌هایی با آخرین تکنولوژی‌ها برای وارسی و کالیبره کردن تجهیزات فرودگاه‌های کشور خریداری شد.


رییس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این کار را در کنار تصدی‌گری فرودگاه‌ها انجام می‌دهد اما در گذشته این کار را سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌داد. البته سازمان این کار را به شیوه‌ای دیگر همچنان انجام می‌دهد. به این معنا که بخش تصدی‌گری و عملیات فیزیکی کار را شرکت فرودگاه‌ها برعهده دارد و کنترل و نظارت کار بر اساس استانداردها را سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌دهد.


وی در پاسخ به این سوال که «سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها را حمایت کرد که بسیار مطلوب بود، نظر شما درباره این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها چیست؟» عنوان کرد: نوع کار و مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری سبب شده که بیشتر به موضوع نظارت توجه کند و موضوع تسهیل‌گری را فراموش کند. در حالی که بخش اعظم کمک به توسعه پایدار حمل و نقل هوایی برعهده شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تسهیل‌گری برای هر کسی که با حمل و نقل هوایی سر و کار دارد، وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری است.


به گفته عابدزاده، تسهیل‌گری وظیفه ذاتی سازمان است و خودمان را مسئول در این زمینه می‌دانیم. امیدواریم با شرکت فرودگاه‌ها ارتباط نزدیکی داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر