صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

چطور کووید 19 جایگاه جاستین ترودو را به چالش کشید

نخست وزیر کانادا طولانی‌ترین دوره رهبری در میان سیاستمداران گروه ۷ را به نام خود ثبت کرده اما در ماه‌های اخیر دردسرهای زیادی جایگاه او را به چالش کشیده و حالا وضعیتش در نظرسنجی‌ها هم چندان مطلوب نیست.
کد خبر : 913825

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی تحلیلی به آخرین وضعیت جاستین ترودو در فاصله ۱۷ ماه مانده تا زمان برگزاری انتخابات سراسری در کانادا پرداخته و تاکید می‌کند که خطر پیروزی پیر پولیور، رهبر پوپولیست و دست راستی در این کشور بالا است.

با وجود عقب بودن ترودو در نظرسنجی‌ها او کار خاصی برای بهبود وضعیتش نکرده و یا اگر هم کرده چندان نتیجه‌بخش نبوده است. 

این مسئله تا اندازه‌ای برآمده از تلاش‌های جهانی برای مقابله با تورم و مشکلات اقتصادی به جا مانده از دوران قرنطینه کووید ۱۹ است و رهبران پوپولیستی با سر دادن شعارهای عامه پسند که پایه و اساس اقتصادی و علمی هم ندارد مردم را در کشورهای مختلف جذب خود می‌کنند.

ترودو طولانی‌ترین دوره رهبری در میان سیاستمداران گروه ۷ را به نام خود ثبت کرده اما در ماه‌های اخیر دردسرهای زیادی محبوبیت او را به چالش کشیده و حالا وضعیتش در نظرسنجی‌ها هم چندان مطلوب نیست.

همین موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها از احتمال کناره‌گیری او از قدرت بیشتر شود با این حال هنوز اظهار نظر رسمی در این خصوص شنیده نشده و ناظران سیاسی در کانادا بر این باورند که نمی‌توان احتمال آن‌را چندان بالا در نظر گرفت. با این حال کارشناسان سیاست داخلی کانادا معتقدند تنها یکی دو ماه دیگر برای این امر زمان باقی مانده چرا که بعد از آن دیگر هیچ سیاستمدار جدیدی زمان کافی برای اینکه خود را برای انتخابات سال آینده آماده سازد در اختیار نخواهد داشت.

سناتور پرسی داون، مشاور ارشد پیشین ژان کرتین نخست وزیر پیشین کانادا سال گذشته از ترودو خواسته بود از سمت خود کناره‌گیری کند. جان مانلی، وزیر دارایی سابق هم دوران ریاست ترودو را با سریال کمدی ساینفلد مقایسه کرده و گفته است که حضور ترودو در قدرت چیزی شبیه یک کمدی بوده اما حتی در حد آن سریال محبوب هم نتوانسته موفقیت کسب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر