صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳

وزیر علوم: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مرجع رسمی انتشار آمار آموزش عالی است

وزیر علوم با ابلاغ نامه‌ای، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی را کمافی‌السابق به عنوان مرجع رسمی و متولی جمع‌آوری و انتشار آمار آموزش عالی دانست.
کد خبر : 913626

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ نامه ای، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی را کمافی‌السابق به عنوان مرجع رسمی و متولی جمع آوری و انتشار آمار آموزش عالی دانست.

 زلفی گل در این نامه تاکید کرده است:

نظر به اهمیت حکمرانی یک پارچه داده در نظام آموزش عالی کشور و با توجه به لزوم دسترسی به موقع و جامع به داده‌های ثبتی و شاخص‌های نظام علم و فناوری و همچنین به منظور جلوگیری از موازی کاری در حوزه آموزش عالی و لزوم رفع نواقص و خطا‌های آماری در این حوزه و در راستای ایجاد فضای تعامل، هماهنگی و همکاری سازنده بین وزارت عتف و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی کشور از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین لزوم تثبیت مرجعیت آماری در نظام آموزش عالی کشور و با در نظر گرفتن استقرار کمیته آماربخشی علوم، تحقیقات و فناوری در موسسه، بدین وسیله تمامی مسئولیت و اختیارات مرتبط با ایجاد و راه اندازی پایگاه‌های اطلاعات آمار آموزش عالی پایه (شامل: آمار ثبتی دانشجویان، اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی) کمافی السابق به آن موسسه به عنوان مرجع رسمی و متولی جمع آوری و انتشار آمار آموزش عالی، محول می‌شود.

انتظار می‌رود با اتخاذ رویه تعامل و همکاری با سایر زیرنظام‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌های وابسته به نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ترتیبی اتخاذ شود تا علاوه بر اجتناب از موازی کاری، به تدوین به موقع داده‌های ثبتی کل نظام آموزش عالی مبادرت شود. ضمن تجمیع برخط آمار بر داده‌ها تقویت زیر ساخت‌های فنی، افزون بر ارائه خدمات آماری نسبت به تولید گزارش‌های علمی و سیاستی مورد نیاز مراجع تصمیم سازی اقدام لازم به عمل آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر