صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

بهترین بروکر برای حساب ECN

انتخاب بهترین بروکر برای حساب ECN کار چندان پیچیده‌ای نیست. اما قبل از آن باید دید حساب ECN دقیقا چیست و آیا گزینه مناسبی برای همه افراد است یا خیر. مکانیزم اجرایی معاملات ECN چگونه است و چرا لازم است بهترین بروکر دارای حساب ECN را از جهات مختلف بررسی کرد.
کد خبر : 912687

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب بهترین بروکر برای حساب ECN کار چندان پیچیده‌ای نیست. اما قبل از آن باید دید حساب ECN دقیقا چیست و آیا گزینه مناسبی برای همه افراد است یا خیر. مکانیزم اجرایی معاملات ECN چگونه است و چرا لازم است بهترین بروکر دارای حساب ECN را از جهات مختلف بررسی کرد. با ما همراه باشید.

انواع حساب‌های معاملاتی در فارکس

دنیای فارکس گزینه‌های متنوعی را برای اکثر نیازهای معامله‌گران ایجاد کرده است تا هر فردی با هر سطحی بتواند از آن استفاده کند. بنابراین یافتن بهترین بروکر برای حساب ECN و بهترین شرایط معاملاتی، یک کار حیاتی برای شما در جهت تجربه حرفه‌‌ای‌تر در دنیای معاملات فارکس است. ابتدا اگر بخواهیم حساب‌های معاملاتی رایج در فارکس را با هم بررسی کنیم به طبقه‌بندی زیر می‌رسیم.

انواع حساب‌های معاملاتی از نظر حجم قابل‌معامله

  • حساب‌های استاندارد (Standard Accounts): برای افراد سطح متوسط تا پیشرفته ، با سرمایه‌ بالاتر است که امکان اجرای حجم‌های معاملاتی بالای 1 لات را دارند.
  • حساب‌های مینی (Mini Accounts): مناسب برای افراد تازه‌کار با سرمایه‌های اندک که می‌توانند مینی لات یا 0.1 لات را معامله کنند.
  • حساب‌های میکرو (Micro Accounts): مناسب برای مبتدی‌ترین افراد که می‌خواهند کمترین ریسک را در ابتدای راه خود متحمل شوند و صرفا با پلتفرم‌ها آشنا شوند. در این حساب تا 0.01 لات نیز می‌توان حجم معامله را کم کرد.
  • حساب‌های نانو(Nano Accounts): در برخی بروکرها برای تست افراد کاملا مبتدی قرار داده شده است. این حساب واقعی است و دمو نیست؛ ولی حجم قابل‌معامله در آن بر پایه سنت است.

انواع حساب‌های معاملاتی از نظر مکانیزم اجرا

  • حساب‌های بازارساز یا میز معاملاتی (Market Maker or Dealing Desk Accounts): در این حالت طرف حساب معاملات شما خود بروکر است. به معنای دیگر، در یک معامله از سمت شما، خود بروکر است که در طرف دیگر از شما می‌خرد یا به شما می‌فروشد.
  • حساب‌های ECN یا (Electronic Communication Network) : بهترین بروکر دارای حساب ECN مستقیما شما را به بازار جهانی وصل کرده و شما به طور متقابل با افراد دیگر مانند بانک‌ها یا افراد شخصی به ترید می‌پردازید.

حساب ECN چیست؟

حساب‌های ECN یا شبکه ارتباطی الکترونیکی، این امکان را به شما می‌دهد که مستقیما با دیگر فعالان و تریدرهای بازار معامله کنید. این تریدرها بانک‌ها جهانی، موسسات مالی بزرگ بین‌المللی و افراد شخصی در سراسر دنیا هستند. ویژگی‌های این حساب به شرح زیر است:

  • دسترسی مستقیم به بازار: در حساب ECN شما دسترسی مستقیم به بازار فارکس دارید. در این حالت، دیتاهای خریدوفروش دیگر تریدرها به‌صورت خام قابل‌دسترس است.
  • اسپردهای کمتر: بروکرهای دارای حساب ECN اسپردهای معاملات را عریض نمی‌کنند تا از آن کسب سود کنند و شما همان اسپردهای تنگ‌تر بازار جهانی را تجربه خواهید کرد.
  • کمیسیون معاملات: از آنجایی که در اینجا یک بروکر به‌عنوان تسهیل‌کننده خدمات به شما عمل می‌کند، یک حق کمیسیون از شما به‌ازای هر ترید دریافت می‌کند.

تفاوت حساب ECN با حساب استاندارد چیست؟

باتوجه به که مواردی که تا به الان از آنها گفتیم، مسلما این دو حساب باهم تفاوت‌های قابل توجهی دارند. این تفاوت‌ها به شرح نکات زیر هستند.

دسترسی به بازار

  • حساب‌های استاندارد: این نوع حساب‌ها از یک میز معاملاتی یا Dealing Desk استفاده می‌کنند که طرف حساب شما مستقیما خود بروکر است و از شما می‌خرد یا به شما می‌فروشد. بنابراین مشخصا بروکرهای ازاین‌دست در مجموع سود و ضررهای تریدرها، نقطه مقابل آن هستند. یعنی سود کلی معامله‌گران از سود بروکر کم می‌کند.
  • حساب‌های ECN: در این حساب، تمام سفارش‌های تریدرها در یک فضای کامپیوتری عظیم تجمیع شده و سپس با هم منطبق می‌شوند و سفارش‌های خریدوفروش افراد و موسسات با هم مچ (Match) می‌شود. در این حالت بروکر نقش تسهیل گر را دارد و خود دخالتی در معاملات شما و هیچ وابستگی به سود و زیان شما ندارد.

مکانیزم اجرای معاملات

  • حساب‌های استاندارد: در حساب‌های استاندارد به دلیل حجم کمتر نقدینگی میز معاملاتی بروکر، معاملات شما گاهی با عدم اجرا (Rejection) یا تغییر در قیمت اجرا (Requoting) انجام می‌شود. به‌خصوص در زمان‌های نوسان بالای بازار.
  • حساب‌های ECN: در این حالت معاملات شما به نقدینگی بالای جهانی وصل می‌شود و تقریبا هیچ ریجکشنی اتفاق نمی‌افتد و قیمت سفارش نیز با بهترین سفارش مقابل مچ می‌شود و Requoting نیز ندارد.

اسپرد و کمیسیون

  • حساب‌های استاندارد: در اینجا بروکر به شما اسپرد بیشتری (تفاوت لحظه‌ای بین قیمت خریدوفروش) تحمیل می‌کند. چرا که درآمد آن از طریق دریافت اسپرد بیشتر از شما است. اما از طرفی معمولا کمیسیونی برای اجرای معاملات از شما دریافت نمی‌شود یا خیلی کم دریافت می‌شود.
  • حساب‌های ECN: اما در حساب‌های ECN، اسپرد همان اسپرد اندک جهانی است؛ اما به‌ازای اجرای هر ترید باید مبلغی کمیسیون به بروکر بپردازید.

لازم به ذکر است، طبقه‌بندی بالا لزوما به معنای بهتر بودن حساب ECN از استاندارد نیست و افراد متناسب با نیاز خود و میزان ترجیحی خود برای اسپرد و کمیسیون به انتخاب بین استاندارد و ECN اقدام می‌کنند. در غیر این صورت حساب‌های استاندارد به‌طورکلی برچیده می‌شد. حساب‌های استاندارد به دلیل پیچیدگی کمتر، بیشتر برای افراد با سطح متوسط و حجم معاملاتی کمتر مناسب است و حساب ECN برای افراد حرفه‌ای‌تر با حجم معاملاتی بالاتر مناسب است. در ادامه به بررسی بهترین بروکر برای حساب ECN می‌پردازیم.

بهترین بروکر برای حساب ECN

حال که با انواع حساب‌ها آشنا شدید و نحوه مقایسه و انتخاب هرکدام را فراگرفتید، نوبت آن است که برای انتخاب بهترین بروکر دارای حساب ECN اقدام کنید. ما دو بروکرهای معتبر که این امکان را در سطح عالی به شما ارائه می‌دهند به شما معرفی می‌کنیم.

بروکر آلپاری (Alpari)

یکی از بروکرهای خارجی که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند بروکر آلپاری است. حساب ECN آلپاری گزینه مناسبی برای افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند مستقیما به نقدینگی‌های بازار جهانی وصل شده و بهترین قیمت و سرعت و پایین‌ترین اسپرد را تجربه کنند. اما محدودیت‌هایی نیز دراین‌بین وجود دارد که ذکر آنها می‌تواند مفید باشد.

  • کمیسیون بالا: کمیسیون بروکر آلپاری نسبت رقبا بالاتر است و این به‌خصوص برای افرادی که تعداد ترید بالا دارند یا در حساب‌های ECN اسکالپ می‌کنند می‌تواند بخشی از سودشان را از بین ببرد.
  • موجودی بالاتر برای افتتاح حساب: حساب‌های ECN آلپاری معمولا رقم بالاتری را برای افتتاح حساب نیاز دارند.

بروکر دلتا اف ایکس (Delta FX)

شاید بهترین بروکر دارای حساب ECN برای فارسی‌زبانان که بیش از 16 سال است در ارائه خدمات مربوط به بازار فارکس فعالیت می‌کند، بروکر دلتا اف ایکس باشد. این بروکر با حجم مخاطبین بالا، در سراسر ایران شناخته شده است و همچنین با رگوله شدن توسط مقامات مالی و قضایی بین‌المللی، جوایز متعددی در زمینه اعتبار و همچنین مشتری مداری و ارائه آموزش فارکس به فارسی‌زبانان دریافت کرده است.

حساب ECN بروکر Delta FX یکی از برترین حساب‌های ECN حرفه‌ای است که می‌توانید با آن به ترید بپردازید. این حساب شامل تمام مزیت‌های حساب‌های ECN می‌شود و تمام نیازهای شما به‌عنوان یک تریدر از سطوح مبتدی تا حرفه‌ای را پوشش می‌دهد. برخی از ویژگی‌های حساب‌های ECN دلتا اف ایکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اجرای سریع و دقیق معاملات شما با نرخ وارد شده و بدون Requoting.
  • پایین‌ترین اسپرد اعمالی در مقایسه با رقبا برای افزایش سودآوری تریدرها.
  • پایین‌ترین کمیسیون اعمالی و عدم دست‌کاری اسپرد. حساب ECN بروکر دلتا اف ایکس از بازارساز استفاده نمی‌کند و صرفا کمترین کمیسیون را برای انتقال معامله شما به هسته مرکزی معاملات دریافت می‌کند.
  • شفافیت بالای قیمتی از طریق مشاهده دقیق‌ترین و واقعی‌ترین قیمت‌های بید و اسک (Bid & Ask Prices) و رصد عمق بازار.

همچنین شما می‌توانید با آموزش‌های کاملا رایگان آکادمی این بروکر به نام دلتاکالج، آموزش‌ بازارهای مالی را در سطوح مختلف به شکل تخصصی و به بهینه‌ترین حالت ممکن طی کنید و هر روز مهارت خود را در تحلیل و معامله بالاتر ببرید.

جمع‌بندی

در این مقاله علاوه بر بررسی حساب‌های معاملاتی مختلف در فارکس، به شکل جدی‌تری به حساب‌های ECN پرداختیم. از تفاوت‌های آن با حساب استاندارد گفتیم و در انتها به دو بروکر منتخب ارائه‌دهنده حساب‌های ECN برای کاربران ایرانی اشاره کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به خوبی شما را در این باره راهنمایی کرده باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فارکس بازار ارز
ارسال نظر