صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۴۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

آغاز کار «رویداد صدرا» در بیرجند/ این رویداد محل محک‌ مهارت‌ دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با اعلام آغاز به‌کار «رویداد صدرا» در این دانشگاه گفت: این رویداد محل محک‌زدن مهارت‌ و توانمندی‌ دانشجویان است.
کد خبر : 912363

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) و نمایشگاه کشف فرصت‌های اشتغال با حضور جمعی از مسئولان، کارآفرینان، صنعتگران و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی در این مراسم گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و صنعت و جامعه، پاسخگویی به مسائل روز کشور و نیاز‌های جامعه از طریق پژوهش اثربخش و فناوری ارزش‌آفرین است؛ چراکه دانشگاه در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قوه عاقله کشور شناخته شده و حرکت دانشگاه باید به سمتی باشد که این ارتباط رامستحکم‌تر کند.

عزیزی افزود: در عصر حاضر روابط پیچیده بین فناوری و نوآوری موجب پدید آمدن نظام نوآوری شده و در نظام ملی نوآوری هر کشور ارتباط متقابل سه رأس مثلث صنعت، دانشگاه و دولت بوده که در این میان نقش دولت‌ها سیاستگذاری و تسهیل‌کنندگی برای دو بازیگر اصلی یعنی صنعت و دانشگاه است.

وی متذکر شد: «صدرا» به‌عنوان رویدادی بزرگ برای کشف فرصت‌های اشتغال توسط دانشجویان و محک‌زدن مهارت‌ها و توانمندی‌ها برای نخستین‌بار در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: رویداد صدرا، نخستین برنامه حضور فعال نمایندگان صنایع در دانشگاه است و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشتاز کشور در حوزه‌های پژوهش و فناوری به‌ویژه ارتباط با صنعت و جامعه، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین را جزء اهداف کلان خود قرار داده و در کنار آموزش و پژوهش، مهارت‌آموزی و ایده‌پروری، ایجاد آمادگی‌های شغلی و کارآفرینانه در دانشجویان را مد نظر قرار داد.

عزیزی، ارتباط اثربخش صنعت و دانشگاه را مسیر مطمئنی توصیف کرد که به توسعه فناوری منجر می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: ایجاد فرصت برای محک‌زنی دانشجویان از وضعیت توانمندی‌ها و مهارت‌های خود و کشف انتظارات صنعت از دانش‌آموخته آماده به کار از اهداف مهم این رویداد بزرگ و بی سابقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی افزود: باید انگیزه‌های دانشجویان برای کسب مهارت‌های شغلی در طول مدت تحصیل و زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار را تقویت کنیم.

به گزارش آنا؛ در این مراسم علیرضا خامه‌زر رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خراسان‌جنوبی و علی اکبر فلاحی مدیرعامل شرکت کاشی فرزاد سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر