صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حمیدی‌فر تأکید کرد؛

راه‌اندازی مراکز رشد کودک و آموزش معلمان در زیرمجموعه دانشکده‌ تعلیم و تربیت

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت راه‌اندازی مراکز رشد کودک و آموزش معلمان در زیرمجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشکده‌های تعلیم و تربیت تأکید کرد.
کد خبر : 912112

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدی‌فر معاون تحول و تعالی حوزه معاونت علوم تربیتی و مهارتی و رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های سند تحول و تعالی، ساختار مدارس سما و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در آینده بسیار نزدیک به یک سازمان جامع آموزشی و تجربی تبدیل خواهد شد که از دوره مهد کودک تا پسادکتری را در خود جای خواهد داد.

وی اضافه کرد: در حال ورود به قلمروی یک دانشگاه جامعه‌پرداز هستیم و یکی از محور‌های مهم آن نظام تربیتی است که باید در آن به تربیت قوه عاقله اهتمام ورزید و در این راستا با نظام آموزشی تربیتی جدید موجود در دانشگاه جریان توانمندسازی فردی و گروهی را ایجاد خواهیم کرد.

معاون تحول و تعالی حوزه معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد را به‌عنوان یک دانشگاه پیشرو برشمرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد برپایه نظام آموزشی ـ تربیتی جدید این دانشگاه و براساس اتفاقات واقعی که در صحنه بین‌المللی می‌افتد می‌تواند تصمیمات و واکنش‌های مناسبی ابراز کند.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد که بر همین اساس نظام‌نامه مدیریت دانش به واحد‌های دانشگاهی ارسال و جریانات دانشی و گروه‌های دانشی به جریان مأموریت‌گرا تبدیل شده‌اند که در همین راستا مدیران گروه‌های کشوری به عنوان مرجع دانشی و سیاستگذاران بخش‌نامه‌ای و آیین نامه‌ای شکل گرفته و ماموریت خویش را آغاز کرده‌اند.

حمیدی‌فر افزود: در این فرآیند تحولی نوعی یکپارچگی در عرصه ملی و بین‌المللی در شبکه بسیار بزرگ دانشگاه شکل گرفته تا شبکه دانشی منسجمی بین همه واحد‌ها و استان‌ها تشکیل شود و دانشکده‌های موضوعی مبتنی بر دانشکدگان پدید آید.

وی تأکید کرد: با ایجاد دانشکده تعلیم و تربیت، ظرفیت استفاده از زیرساخت‌ها و بستر‌های تربیتی این دانشکده‌ها مهیا شده است.

معاون تحول و تعالی حوزه معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از اهداف مهم تشکیل دانشکده‌های تعلیم و تربیت را ایجاد زمینه برای تربیت و پرورش افراد مؤثر و تعلیم یافته برای حضور در تدریس مدارس سما و پس از آن در سایر مدارس کشور برشمرد و افزود: به این ترتیب نیرو‌های تعلیم یافته در این دانشکده‌ها در عرصه پایه مطالب را می‌آموزند و سپس در عرصه اجتماع مباحث آموخته شده را به شکل تجربی و عملی به کار می‌گیرند.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تشکیل مراکز پژوهشی خاص این دانشکده‌ها گفت: پدید آمدن مرکز رشد کودک و مرکز آموزش معلمان در زیرمجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشکده‌های تعلیم و تربیت مورد انتظار است.

حمیدی‌فر با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ایجاد مدارس آموزشی نیست، ادامه داد: پشتوانه مدارس سما به دانشکده‌های تعلیم و تربیت متصل خواهد شد و از اعضای هیئت علمی این دانشکده‌ها به‌عنوان استادان عرصه در مدارس استفاده خواهد شد، بنابراین رویکرد کلی دانشگاه ایجاد مدارس صرفاً آموزشی نیست، بلکه در کنار آموزش، پدیده‌ای مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل خواهد گرفت که دانشجویان درباره درس‌های عملی خود در محل کارگاه‌ها مطالب عملی مرتبط با دروس تئوری خویش را تجربه خواهند کرد.

به گزارش آنا؛ در ادامه این نشست، معاون تحول و تعالی حوزه معاونت تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق هیئت همراه با حضور در تعدادی از مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ضمن بازدید از محیط‌های آموزشی این مدارس از نزدیک در جریان فرایند اداره این مدارس قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر