صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

ضرورت شناساندن اقصی‌نقاط کشور برای توسعه گردشگری آموزشی در ایران

رئیس دانشگاه تهران بر ضرورت شناساندن اقصی‌نقاط کشور برای توسعه گردشگری آموزشی در ایران تأکید کرد.
کد خبر : 911878

سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا درباره گردشگری آموزشی در ایران گفت: حوزه گردشگری از جنبه‌های مختلف قابل بررسی بوده و امروز در دنیا از منظر کسب درآمد برای کشورها و از نظر اینکه مردمان فرهنگ‌های مختلف با جامعه و کشور همدیگر آشنا شوند به عنوان یک سند مهم به شمار می رود.

وی افزود: گردشگری آموزشی و تبادل دانشجو می‌تواند یک سرمایه اجتماعی را در دنیا برای هر کشوری ایجاد کند.

مقیمی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که انگیزه افرادی که از کشورهای مختلف در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل می‌شوند، سرآمد بودن دانشگاه هست و رویکرد کاملاً علمی دارند، یعنی کشور خاصی مد نظر آنها نیست؛ بلکه مبنای انتخاب آنها دانشگاهی باکیفیت است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: رویکرد برخی از دانشجویان این است که علاوه بر تحصیل در ایران با فرهنگ ایران هم آشنا شده و برای آنها تعاملات اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

مقیمی با بیان اینکه در گردشگری آموزشی کوتاهی داریم، عنوان کرد: ما دانشجویان را با ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی کشورمان کمتر آشنا می کنیم و علت عمده آن این است که منابع کافی نداریم،اگر زمینه‌ای فراهم شود که دانشجویان را با تورهای مختلف گردشگری به اقصی نقاط کشور برده و با دیگر دانشگاه‌ها آشنا کنیم، بسیار به هدف ما کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از دیپلماسی علمی برای انسجام فرهنگی می‌کنیم باید کمک کنیم ظرفیت‌ها بیشتر شناخته شوند،هرچقدر ظرفیت‌‌ها بیشتر شناخته شوند قطعا در تعاملات اجتماعی و مشارکت اجتماعی و فرهنگی بین ملت‌های مختلف تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: از بخش گردشگری آموزشی راضی نیستم و معتقد هستم باید بیشتر به دانشجویان خارجی خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری بپردازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر