صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
رنجبران مطرح کرد؛

«طرح حامیم» یعنی نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: هدف از «طرح حامیم» یا حلقه‌های میانی ایجاد یک نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم است.
کد خبر : 911608

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این دانشگاه که در سالن استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد، گفت: نکته ظریفی در فرمایش مقام معظم رهبری وجود دارد و در حلقه‌های میانی تشکل‌های متعددی بین ملت و دولت وجود دارند که با نگاه مأموریت‌گرایانه برای حل مسائل کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: ما این نگاه را در وجوه مختلف فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بینیم؛ امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و در طول سالیان گذشته همواره بر مشارکت اقشار مختلف تأثیرگذار در مدیریت کشور تأکید فرموده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه توضیح داد: هدف از «طرح حامیم» یا حلقه‌های میانی ایجاد یک نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم است. قشر فرهیخته با انگیزه، پرانرژی و توانمند دانشجوست و باور داریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت حل مسئله‌ آن است، اگرچه از این ظرفیت به درستی استفاده نشده، اما این ظرفیت وجود دارد.

رنجبران متذکر شد: یک‌میلیون و چهارصد هزار دانشجو در کشور، ۲۳ هزار استاد تمام‌وقت، همین تعداد دستیار آموزشی و استادان مدعو و ۴۰ هزار همکار در سراسر کشور با گستره جغرافیایی به پراکندگی کشور در هیچ مجموعه‌ای نداریم.

وی تأکید کرد: این افراد متخصص و فرهیخته‌ای هستند و ما در همه زمینه‌ها در کشور نیروی متخصص داریم؛ استاد یا دانشجو. اگر این ظرفیت به‌کارگیری شود خیلی از مسائل کشور حل می‌شود؛ بنابراین سیاست دانشگاه آزاد اسلامی کاهش تصدی‌گری مدیران و مسئولان دانشگاه و تفویض اختیارات به اخطاب تاثیرگذار از جمله دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یادآور شد: طرح حامیم یک مسیر خوب برای این جریان است و در این طرح که خوب برنامه‌ریزی شده هم بحث مجازی، هم حضوری و اردویی که موجب علاقه‌مندی و محبت می‌شود، موجب هماهنگی و انسجام و اتحاد می‌شود.

رنجبران از برپایی نمایشگاه صدرا در اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است، مفاهیم ما در قرون گذشته به این شکل بود که انسان دنبال دانایی و ماشین مظهر توانایی بود، یعنی انسان تلاش می‌کرد دانش کسب می‌کرد و خروجی آن توانایی به صورت ماشین بروز پیدا می‌کرد؛ امروز مفاهیم رده است.

وی تأکید کرد: باید در دانشگاه‌ها برای دانشجویان مسیری مهیا کنیم تا توانایی خودشان را افزایش دهندو  درس‌های قدیمی تئوری کافی نیست و باید مهارت در کنار اینها یاد گرفته شود. در دانشگاه آزاد اسلامی یک تحول بزرگ برای موضوع آموزش رخ خواهد داد که بخشی از درس‌های دانشجویان مهارتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر