صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند از افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 910717

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از مرند، چهلمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، مؤسسان، خیّرین و رؤسای سابق دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در این همایش اظهار کرد: این دانشگاه ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۳ با کمک‌ها و حمایت‌های شخصیت‌های تأثیرگذار و با استفاده از امکانات و کمک‌های مردمی، اهالی خیر و علم‌دوست و تابعه مرند رسالت آموزشی خود را با ۴۱ دانشجو در رشته‌های ریاضی حسابداری و آموزش ابتدایی در مقطع کاردانی در محل استیجاری ساختمان قدیم شهرداری آغاز کرد.

محمدحسین صادقی افزود: امروز با حمایت‌های مسئولان و همت مردم خیّر بیش از ۱۱۸ هزار مترمربع زمین۳۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع اعیان دارد و با بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در بیش از ۱۶۰ رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته و بیش از ۲۸ هزار فارغ‌التحصیل همچون نگینی در شمال غرب کشور به ارائه خدمات آموزش عالی می‌پردازد.

وی متذکر شد: در چند سال اخیر با وجود کاهش جمعیت دانشجویی و صندلی خالی در دانشگاه‌های دولتی حتی شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی دانشجو نیز بوده‌ایم و این واحد دانشگاهی ۱۸۰ هیئت علمی تمام‌وقت، دستیار آموزشی و هیئت علمی وابسته و ۶۵ کارمند با نسبت یک به ۵۰ کارمند و هیئت علمی به دانشجو دارد.

در این مراسم ضمن تجلیل از مؤسسان، خیّرین و رؤسای سابق دانشگاهی از تمبر اختصاصی به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر