صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رضاپور اعلام کرد؛

صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» در واحد شبستر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 910480

علی رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته در این واحد دانشگاهی برای نخستین‌بار در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وی اضافه کرد: به‌منظور بهبود فرآیند آموزش و ارتقای نگرش، بینش، دانش و کارآمدی دانشجویان و متناسب‌سازی و تعادل‌بخشی به دوره‌های تحصیلی و حجم آموزش نظری، عملی و مهارتی و ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی وتحلیل و طراحی ربات‌های صنعتی، اینترنت اشیاء و اتوماسیون صنعتی مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای همگام شدن دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت‌های علمی روز دنیا خصوصاً در حوزه فناوری‌های پیشرفته مانند فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته و همچنین تحقق اقدامات مرتبط با دانشکده‌های موضوعی در سند تحول و تعالی دانشگاه و با توجه به برنامه‌های ارائه شده توسط این واحد دانشگاهی مجوز آغاز به کار این دانشکده از سوی علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مأموریت تحلیل و طراحی ربات‌های صنعتی، اینترنت اشیاء و اتوماسیون صنعتی صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته، بر سه رویکرد «علم برای هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی برای علم» و «هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی» تأکید می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این دانشکده پیش‌بینی شده، توسعه آموزش‌های مهارتی و دانش‌افزا به‌عنوان پشتوانه رشته‌های موجود دانشکده است.

رضاپور تشریح کرد: هر دانشجو پس از ورود به دانشکده فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته آموزش‌های دانشگاهی و مهارتی را همزمان طی می‌‌کند، به گونه‌ای که دانشجویان از همان سال نخست ورود به دانشگاه توانایی وارد شدن به بازار کار را در قالب طرح پویش یا حضور در مدارس عالی مهارتی خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر