صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهار کتابخوانی| معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگو با آنا:

حل مشکلات نشر از اولویت‌های دولت است/ موانع تولید کارخانه‌های کاغذ را پیگیری خواهیم کرد

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: حل مشکلات صنعت نشر از اولویت های ما در دولت است که البته ابعاد مختلفی دارد و تلاش میکنیم دراین زمینه به تک تک مسائل رسیدگی کنیم.
کد خبر : 910369

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در حاشیه برپایی نشست کارگروه نشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: حل مشکلات نشر از اولویت های ما در دولت است که البته ابعاد متعددی دارد از مسائل فیزیکی گرفته تا قوانین، تسهیلات و ... که در جلسه امروز بحث های خوبی مطرح شد و امیدواریم به زودی بسترهای آنها فراهم شود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مسائل بحث کاغذ و «زینک» بود که دراین جلسه مطرح شد. برخی کارخانه‌ هایی که دچار مشکلاتی هستند ، با تماس حل و فصل خواهد شد و برخی کارخانجات هم در حال احداث هستند که انشاءالله تقویت خواهند شد تا به حول و قوه الهی با حل مسائل ارزی خیلی از مشکلات رفع شود.

مخبر درباره اشاره وزیر فرهنگ و اراشد اسلامی به برخی مشکلات کارخانه های تولید کاغذ در کشورتأکید کرد: من خودم کارخانه ای که در این جلسه مطرح شد دچار مشکل است (کارخانه زاگرس) را ندیدم، ولی باید بپرسم تا کمک کنیم کارخانه مشکلاتش حل شود و راه بیفتد. بحث تأمین تجهیزات  کتابخانه های سیار که وزیر محترم فرهنگی در این جلسه به آن اشاره کردند که نیاز به تجهیزات و امکانات دارد، حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازدید از نمایشگاه کتاب هم خریداری کرده یا خیر، گفت: بله تعدادی کتاب که مورد نظرم بود را تهیه کردم.

لازم به یادآوری است، محمد مخبر امروز، بیستم اردیبهشت ماه از بخش های مختلف نمایشگاه کتاب تهران بازدید و سپس درجلسه مشترک با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و فعالان حوزه نشر در قالب کارگروه نشر شرکت کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر