صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مقتدایی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خیزش‌هایی که در دانشگاه‌های آمریکا در جریان است به معنای واقعی کلمه استانداردهای دوگانه غرب در قبال حمایت از حقوق بشر و دموکراسی را به چالش کشیده است.
کد خبر : 909574

 عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه کشورهای غربی سال‌ها تلاش کرده بودند که مسئله فلسطین بازتاب جهانی نداشته باشد، گفت: با عملیات طوفان الاقصی نه تنها مسئله فلسطین بازتاب جهانی پیدا نکرد بلکه مقاومت مردم غزه به یک الگوی جهانی تبدیل شد و از همه مهمتر اینکه ماهیت اصلی و شعاری حقوق بشر غربی نمایان شد و افکار عمومی دنیا با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌های غربی از آن مطلع شدند.

وی افزود: خیزش دانشگاهیان آمریکا نشان داد دوران موضوعی به نام جهانی شدن از دریچه نگاه مقامات آمریکایی گذشته و امروز تمدن غرب به یک چالش بزرگ برخورده و لذا باید سیاستمداران غربی در نگاه و رفتار خود به جهان اسلام، مسئله فلسطین و ادامه حمایت‌هایشان از صهیونیست‌های کودک‌کش تجدیدنظر کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها با در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه عملاً دموکراسی و حقوق بشر غربی را زیر سؤال بردند، گفت: در این هفت ماه غرب به جای اینکه موضع عملی و محکمی علیه جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ کند مدام از طریق قدرت رسانه‌ای خود، واقعیت‌های موجود را کتمان و جانب رژیم صهیونیستی را گرفته و از سوی دیگر انواع و اقسام حمایت‌های مادی و نظامی را از رژیم اشغالگر قدس به عمل آورده است.

مقتدایی ادامه داد: اما امروز ملت‌های جهان آگاه و هوشیار هستند و با چشمان خود می‌بینند و با عقلشان درک می‌کنند که چه اتفاقات دردناکی در اراضی اشغالی در جریان است که نمونه آن در خیزش اساتید و دانشجویان آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده و از این خیزش می‌توان صدای تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی را شنید. 

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اعم از کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را نقض کرده و قوانین مرتبط با حقوق بشر دوستانه را زیر پا گذاشته و از سوی دیگر از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم مظلوم غزه بهره برده است. در چنین شرایطی هیچ انسان آگاه و صلح‌طلب و آزاده‌ای نمی‌تواند سکوت کند و معلوم است افرادی همانند دانشگاهیان آمریکا دست به خیزش علیه سیاست‌های حمایت‌گونه ایالات متحده آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی می‌زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند جای جلاد و شهید را در تحولات غزه تغییر دهند، گفت: ولی غرب در این پروژه موفق نخواهد شد و با خیزش‌هایی که در اروپا و آمریکا آغاز شده این هدف به شکست کشانده خواهد شد. مردم دنیا آگاه شده‌اند و در عصری که ابزارهای ارتباطاتی روز به روز گسترش و توسعه پیدا می‌کنند کتمان حقیقت و تحریف واقعیت‌های ناشدنی است.

مقتدایی با اشاره به اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس گفت: رژیم صهیونیستی باید تنبیه می‌شد و حساب کار دستش می‌آمد که نباید پایش را از گلیمش درازتر کند. جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتی در جهان است که استوار و قاطع از آرمان‌های مردم فلسطین دفاع می‌کند و درصدد تنویر افکار عمومی جهان نسبت به اتفاقاتی که در غزه در جریان است برآمده و به همین دلیل اقدامات روشنگرانه جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی در آشنایی افکار عمومی نخبگان علمی و دانشگاهی دنیا در این رابطه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر