صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
دایرة‌المعارف دانش‌بنیان‌ها ۹۴؛

اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟

پیش‌بینی مالی همان صورت جریان‌های نقدی، ترازنامه مالی و صورت درآمد‌های پیش‌بینی‌شده برای انواع کسب و کار‌هاست؛ بنابراین توجه مدیران استارت‌آپ‌ها برای بقای یک تیم استارت‌آپی، ضرورت بیشتری دارد.
کد خبر : 909402

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکار‌های نوپا براساس موقعیت‌های فرضی رخ می‌دهد و شامل صورت جریان‌های نقدی، ترازنامه مالی و صورت درآمد‌های پیش‌بینی‌شده می‌شود. سند پیش‌بینی مالی که براساس تکنیک‌های مدل‌سازی ساخته می‌شود به سوالات فرضی سرمایه‌گذاران و بقیه ذی‌نفعان پاسخ می‌دهد.

اما در این میان، لزوم پیش‌بینی سرمایه برای کسب و کار‌های نوپا از اهمیت بیشتری برخوردار است و دلایل زیادی برای ضرورت پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد.

فواید به‌کارگیری پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌ها

مدیریت مالی کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها به معنی نظارت بر جریان‌های نقدی و آگاهی از نیاز‌های مالی است که با تکیه بر آن می‌توان روند تولید یا قیمت‌گذاری کالا و خدمات را مشخص کرد. برای کسب‌وکار نوپا یا استارت‌آپ‌های کوچک صرف اشراف داشتن به وضعیت مالی کافی نیست بلکه جایگاه مالی کجا مهم است.

فواید بهره‌گیری از پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکار‌های کوچک و نوپا شامل مواردی مانند مدیریت مالی، مدیریت وجوه نقدی، برآورد سرمایه راه‌اندازی، تشخیص سوددِه بودن ایده، تشخیص قابلیت اجرایی داشتن ایده و درنهایت تشخیص زمان رسیدن به نقطه سوددهی می‌شود.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت دلیل استفاده از پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک، در مدیریت وجه نقد است. دانستن این نکته که سرمایه از کجا قرار است بیاید و در کجا خرج خواهد شد، تکلیف سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر را به‌خوبی روشن می کند.

برای آماده‌سازی پیش بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک و کسب‌وکارهای نوپا ابتدا باید جایگاه آن کسب و کار مشخص شود. برنامه‌ریزی برای کسب‌وکاری که در مرحله اجرا قرار دارد، متفاوت از کسب‌وکاری است که هنوز در مرحله ارزیابی آینده قرار داد. تنظیم سند پیش بینی مالی برای مورد اول با تکیه بر داده‌های تاریخی آسان‌تر است اما کسب‌وکار دیگری ممکن است به تحقیقات بازار برای مدل سازی احتیاج داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر