صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عمادی:

شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد هشدار داد که شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بسیار زیاد شده و این تهدیدی برای کشور است، چراکه این موضوع بیانگر کمبود مهندس و تکنسین در آینده خواهد بود.
کد خبر : 909239

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلیل عمادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد در نشست هم‌اندیشی این دانشگاه با مسئولان و مدیران دوره متوسطه آموزش و پرورش شهرستان برخوار گفت: فرآیند‌های صحیح استعدادیابی در دوران مدرسه، منجر به شکوفا شدن استعداد‌های نسل جوان در دانشگاه خواهد شد.

وی عنوان کرد: هدایت درست و استعدادیابی‌های اصولی دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مدارس، این امکان را به دانش‌آموز خواهد داد تا بر اساس علاقه‌مندی‌ها و استعداد‌های خود بهترین تصمیم را در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد خاطرنشان کرد: این دانشگاه با وجود زیرساخت‌های بسیار مناسب آموزشی و پژوهشی و همینطور وجود هسته‌های فناور مرکز رشد، ظرفیت بسیار خوبی برای جویندگان علم، دانش و پژوهش به‌خصوص داوطلبین شهرستان برخوار است.

عمادی با تشریح طرح پویش افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد طرح پویش شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده تا با ورود به دانشگاه آزاد و استفاده از این طرح، علاوه بر رها شدن از دغدغه شهریه، مهارت‌های عملی مورد نیاز رشته خود را نیز فرا گرفته و برای ورود به عرصه اشتغال آماده شود.

وی تبیین کرد: امسال شاهد هستیم شیب داوطلبین ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بسیار زیاد شده و این تهدیدی برای کشور است، چراکه این موضوع بیانگر کمبود مهندس و تکنیسین در آینده خواهد بود و نیاز است مسئولان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

به گزارش آنا، در پایان این نشست مسئولان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان برخوار از قسمت‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد بازدید و از نزدیک با امکانات این دانشگاه بیش از پیش آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر