صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نجفی:

تعداد دانش‌بنیان‌های دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ فعالیت ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه از ۸۰ به ۳۰۰ شرکت می‌رسد، گفت: ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم.
کد خبر : 909004

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع استادان این دانشگاه بر لزوم همراهی، همکاری و تبیین طرح‌های اجرایی دانشگاه برای دانشجویان از سوی استادان برای دستیابی به موفقیت تأکید کرد.

وی، خطاب به استادان اظهار کرد: بنا به اقتضائات کاری، کمتر فرصت آشنایی و دیدار با شما عزیزان فراهم می‌شود و چه خوب است که مقدماتی فراهم شود تا استادان در فرصت‌های آینده با ظرفیت‌های دانشگاه بیشتر آشنا شوند، به‌خصوص منابع معنوی که از گذشتگان به میراث رسیده و امیدوارم نگهبان خوبی برای این میراث باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار رشد اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد رو به رشد است و از ۱۴ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور -که در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشتند- یکی از شرکت‌های ما در این جمع حضور داشت و موجب افتخار است که خاستگاه و محل رشد این شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بوده است.

نجفی تبیین کرد: بیش از ۲۰ مجله با درجه ممتاز و شرکت‌های فناوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان داریم و از همکاران خود تقاضا دارم که درباره شناخت ظرفیت‌های دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و به ما ایده بدهند تا همگی با هم در مسیر پیشرفت دانشگاه قدم برداریم.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در موضوعات مختلف است، بنابراین از استادان تقاضا دارم که دانشجویان را با طرح‌های اجرایی از جمله طرح پویش آشنا و برای شرکت در آن ترغیب کنند تا با فضای اشتغال و کار آشنا شوند، چراکه علاقه‌مندیم دانشجویان ما فقط در حوزه تئوری موفق بار نیایند بدون اینکه در حوزه عملی و تجربی مهارتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تأکید بر اینکه برای ما مهم است که درصد بالایی از دانشجویان ما وارد بازار کار شوند، ادامه داد: طرح دوم، طرح نشاط است؛ این طرح تنها مربوط به دروس معارف و عمومی نیست و باید به همه درس‌ها تسری پیدا کند و باید در این طرح، استاد، کلاس را به صورت کارگاهی در محیط مرتبط با درس برگزار کند تا فضایِ واقعی ملموس مرتبط با درس تجربه شود.

نجفی متذکر شد: تحلیل استادان برای دانشجویان بسیار مهم است و اگر استادان از طرح‌های دانشگاه استقبال نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد و امروز کشور ما به شدت نیازمند نیروی متخصص است و باید کمک کنیم تا به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه معلمی انتخاب ما بود، چراکه معتقدم معلمی تنها با عشق استمرار می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه دنبال پیشرفت هستیم، بنابراین ۸۰ شرکت دانش‌بنیان ما باید به ۳۰۰ شرکت برسد و همانگونه که در رشته‌های مامایی و پرستاری رو به پیشرفت هستیم، در رشته‌های فنی و مهندسی، انسانی و دیگر رشته‌ها هم باید پیشرفت کنیم.

دو اتفاق مهم آموزشی در دانشگاه آزاد اصفهان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) هم اظهار کرد: با افتخار و مسرت، روز معلم و استاد را خدمت همه استادان تبریک می‌گویم و یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مطهری را گرامی می‌داریم، امیدوارم در عرصه علم، مفید واقع شده و جایی را باز کرده و اثری مثبت و ماندگار از خود بجای بگذاریم.

سیدحسن حجازی افزود: در سال گذشته، دو اتفاق مهم را رقم زدیم و در سال جاری دنبال ارتقای کیفیت هستیم؛ بخش نخست مربوط به اساتید وابسته و جذب آنها بود که در رشته‌های مختلف، فرآیند جذب آغاز شد و با جلسات مصاحبه این فرآیند در حال پیگیری است و در سال جدید به دنبال همکاری رسمی با این اساتید هستیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان متذکر شد: بخش دوم به‌کارگیری و استفاده از دستیاران آموزشی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بود که فارغ از محل تحصیل دستیاران، از آنها استفاده کردیم و با استقبال دانشجویان دکتری مواجه شدیم و در این قالب همکاران خوبی یافتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر