صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۶ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد

رییس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران با اشاره به اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست رسیده است، گفت: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی است.
کد خبر : 906203

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر