صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن

شاگردان لوزانو دیوار چین را فرو ریختند؛ سلام به «ریو» از «توکیو»

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل چین در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفت.
کد خبر : 90510

به گزارش گروه ورزشی آنا، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 8:15 در سالن متروپلیتن برابر چین قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 26 بر 24 ، 22 بر 25، 25 بر 22 ، 25 بر 17 و 18 بر 16 حریف خود را شکست دهند؛ این چهارمین برد تیم ایران بود. بدین ترتیب شاگردان لوزانو در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار گرفتند تا رویای ۵۲ ساله کشورمان را تحقق بخشند.


ست‌ اول؛ 26-24 ایران


اولین امتیاز این بازی روی اسپک "ژانگ" چینی به دست آمد و ابتدای این دیدار دو تیم برابر با یکدیگر پیش رفتند. با برخورد توپ شهرام محمودی به دست دفاع و بیرون رفت توپ ایران بازی را به تساوی 5-5 رساند اما "جیائو" پاسور تیم ملی چین با یک جای خالی این تیم را یک امتیاز پیش انداخت.


در حالی که داور امتیاز 8 را به چین داده بود با درخواست محمودی و لوزانو صحنه بازبینی شد و رای داور برگشت و بازی 7-7 شد. دفاع خوب ایران نیز باعث شد تیم ملی زودتر از چینی‌ها به امتیاز 8 برسد.اسپک موسوی باعث ایران اختلاف امتیاز را به دو برساند و 9-7 پیش بیفتد. فرهاد قائمی نیز اولین امتیاز مستقیم خود را از خط سرویس گرفت.


"چن ژانگ" در دفاع روی تور مانع از عبور توپ شهرام محمودی شد و بازی 12-11 شد. جای خالی فرهاد قائمی در چارچوب زمین چین قرار نگرفت و بازی به تساوی 14-14 رسید. بعد از این امتیاز درگیری لفظی میان کاپیتان ایران و "لی" از کره جنوبی صورت گرفت. بعد از کسب امتیاز 15 لوزانو مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور را به میدان فرستاد. خطای تور بازیکنان چین امتیاز 16 را به ایران داد.خطای تور ایران بازی را به تساوی 17-17 رساند تا چینی‌ها دو اختلاف امتیاز خود را جبران کنند.


سرویس آرمین تشکری و بیرون رفتن توپ مهاجم چین بازی را 19-17 کرد تا سرمربی چین تقاضای وقت استراحت کند. "دای" از خطر سرویس امتیاز مستقیم گرفت و بازی بازهم به تساوی رسید تا این بار لوزانو وقت استراحت بگیرد. او بازهم از سرویس امتیاز گرفت تا ایران 19-20 از حریف عقب بیفتد.


دفاع عادل غلامی برای "ژون" نگذاشت اختلاف امتیاز به دو برسد. بعد از تساوی 20-20 معروف و محمودی به میدان بازگشتند.بازهم غلامی امتیاز 23 را روی کار سرعتی با معروف به دست آمد و دفاع عالی مدافعان ایران بازی را 24-22 کرد تا سرمربی چین مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.


اسپک قائمی به بیرون رفت تا ایران از نتواند امتیاز پایانی را به دست بیاورد و بازی به تساوی24-24 برسد.بعد از وقت استراحت لوزانو بازیکنان ایران دو امتیاز پشت سرهم را به دست آوردند تا این ست با نتیجه 26-24 به نفع ایران به پایان برسد.



ست دوم؛ 25 بر 22 به سود چین


ست دوم برای هر دو تیم با خطای سرویس آغاز شد. دفاع روی تور خوب ملی‌پوشان ایران نتیجه بازی را 5 بر 3 کرد. در ست دوم هم شاگردان لوزانو عملکرد بهتری داشتند و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول برد. راحت و بدون استرس بازی کردن والیبالیست‌های ایران موجب شد تا برتری برای تیم ملی کشورمان باشد. سرویس‌های کنترلی خوب بازیکنان ایران و بد پاس دادن پاسور چین هم از دیگر عوامل برتری ایران بود.


اختلاف دو امتیازی تا نتیجه 11 بر 9 به سود ایران هم ادامه داشت و هر دو تیم با تمام توان بازی می‌کردند چون باید برای رسیدن به ریو در این بازی پیروز می‌شدند. سرویس بازیکن چینی و دریافت ناقص ملی‌پوشان ایران موجب شد تا بازی در امتیاز 12 به تساوی کشیده شود. اسپک نامناسب موسوی و دفاع شدن قائمی توسط چینی‌ها نتیجه بازی را 16 بر 14 به سود چشم‌بادامی‌ها کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.


مهدوی و میرزاجانپور بازهم به درخواست لوزانو وارد زمین شدند و مهدوی در امتیاز 16 بر 15 به سود چین پشت خط سرویس قرار گرفت. در امتیاز 18 بر 15 به سود چین لوزانو درخواست وقت استراحت کرد، اما بلافاصله پس از آن چینی‌ها با سرویس خوب خود کسب امتیاز کردند و البته لوزانو هم تصمیم گرفت زرینی را جایگزین قائمی کند. در امتیاز 20 بر 18 به سود چین سرمربی چشم‌بادامی ها درخواست وقت استراحت کرد. زمانی که بازی 23 بر 19 به سود چین بود لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید ملی‌پوشان ایران به شرایط ایده‌آل بازگردند و نتیجه را تغییر دهند. وقتی هم که نتیجه بازی 24 بر 22 به سود ایران بود سرمربی چینی‌ها درخواست وقت استراحت کرد، چراکه ملی‌پوشان ایران دو امتیاز پشت‌ سرهم کسب کرده بودند. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود چین تمام شد.


ست سوم؛ 25-22 ایران


در امتیازهای ابتدایی این ست همه چیز مساوی پیش رفت و خطای تور بازیکنان ایران بازی را 2-2 کرد. کار سرعتی غلامی و معروف بازی را 6-5 به سود ایران کرد.


دفاع روی تور ایران برابر مهاجم چین فایده نداشت و بازی به تساوی رسید اما غلامی بازهم با یک کار سرعتی ایران را به امتیاز 7 رساند. اشتباه بازیکن چین و برخورد توپ به تور ایران را 8-5 از چین پیش انداخت.در وقت استراحت فنی اول لوزانو از توپ گیری داخل زمین بازیکنان ابراز رضایت کرد و از آن‌هاخواست که به این روند ادامه بدهند. با این حال بازیکنان چین امتیازهای عقب افتاده را جبران کردند و حتی یک امتیاز از ایران پیش افتادند و بازی 10-9 شد.حمزه زرینی که در دریافت‌ها خوب عمل نکرد با 2 سرویس خوب بازی را 12-11 به نفع ایران کرد. زرینی بازهم در دریافت سرویس‌های چینی‌ها موفق نبود و بازی 13-14 به نفع چین شد.دو سرویس خوب معروف بازی را 16-14 به نفع ایران کرد اما بازهم چینی‌ها خیلی زود امتیازها را جبران کردند و بازی را به تساوی کشاندند.ایجاد سه امتیاز اختلاف میان ایران و جین در امتیاز 20-17 مربی چین را مجبور به تعویض بازیکن خود کرد تا بتواند امتیازها را جبران کند.



مهاجم چین توپ خود را به بیرون زد و ایران 22-18 از حریف پیش افتاد تا "ژیگو چن" درخواست وقت استراحت کند. تیم ملی این شانس را داشت که امتیاز 23 را بگیرد اما بازهم زرینی اشتباه کرد و توپ را به تور زد تا چین به امتیاز 19 برسد. بعد از این امتیاز قائمی به جای زرینی به میدان آمد و از خط سرویس امتیاز 24 را برای ایران گرفت و میرزاجانپور بادفاع بازیکنان ایران این ست 25-22 به نفع ایران به پایان رسید.


ست چهارم؛ 25 بر 17 چین


بازی در این ست هم بسیار نزدیک آغاز شد. زرینی هم مانند ست قبلی در ترکیب ایران قرار داشت؛ پاسور چینی‌ها کمتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کرد و کادر فنی هم این موضوع را به بازیکنان ایران تذکر داد. چشم‌بادامی ها توانستند نتیجه بازی 8 بر 6 به سود خود رقم بزنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. دریافت شاگردان لوزانو تعریف چندانی نداشت و توپ‌های خوبی به سعید معروف نمی‌رسید تا وی بتواند به خوبی مهاجمان ایران را تغذیه کند. زمانی که نتیجه بازی 12 بر 8 به سود چین شد لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. در حالی که هر امتیاز می‌توانست ایران را به المپیک نزدیک‌تر کند، اما جنگندگی در چهره ملی‌پوشان ایران دیده نمی‌شد.


مهدوی و میرزاجانپور هم وارد زمین شدند، اما ظاهراً موتور چینی‌ها تازه روشن شده بود، چراکه آنها کم نقص بازی می‌کردند. نتیجه بازی 15 بر 10 به سود چین بود که قائمی جایگزین زرینی شد و پشت خط سرویس قرار گرفت. بلافاصله که ایران امتیاز یازدهم را کسب کرد سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری مجدد شاگردان لوزانو شود، اما در امتیاز 16 بر 11 به سود چین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.



در حالی که ایران چیزی برای از دست دادن نداشت بازیکنان ریسک را در دستور کار قرار دادند، اما این کار هم تاثیر چندانی نداشت و نتیجه بازی 13 بر 17 شد. چینی‌ها در تمام فاکتورها در این ست شرایط بهتری نسبت به ایران داشتند؛ در امتیاز 18 بر 13 لوزانو آخرین تلاش‌های خود را هم کرد و درخواست وقت استراحت فنی کرد. در حالی که چینی‌ها سرویس‌های موجی می‌زدند، اما دریافت کننده‌های ایران نمی توانستند این توپ‌ها را به پاسور ایران برسانند. لوزانو لیبروی خود را هم تغییر داد و مرندی جایگزین ظریف شد. چینی‌ها در حالی که 8 امتیاز اختلاف ایجاد کرده بودند کمتر به خود فشار می‌آوردند تا انرژی خود را برای ست حساس پنجم آماده کنند. این ست با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.


ست پنجم؛18-16 ایران


در ست پنجم که تکلیف برنده این بازی مشخص می‌شد و تیم برنده می‌توانست تا حدود زیادی به صعود به المپیک امیدوار باشد دو تیم تا امتیاز 3 پایاپای پیش رفتند. با دو سرویس میرزاجانپور ایران 5-3 از حریف پیش افتاد.عادل غلامی بازهم هدف اصلی معروف در کارهای سرعتی بود تا با اسپک موسوی بازی 7-7 شود. بااین حال این تیم چین بود که زودتر از ایران به امتیاز 8 رسید.دفاع غلامی برابر "یوآن" ایران 9 بر 8 از چین پیش انداخت.


"ژانگ" با اسپک خود بازی را به تساوی 10-10 رساند تا بازی حساس‌تر شود. در امتیاز 12-11 فرهاد قائمی برای زدن سرویس به جای میرزاجانپور به میدان آمد. بازیکنان چین شهرام محمودی را دفاع کردند و این تیم 13-12 از ایران پیش افتاد تا لوزانو درخواست وقت استراحت کند. کار سرعتی معروف و موسوی بازی را 13-13 کرد. محمودی موفق شد امتیاز 15 را برای ایران به دست بیاورد و مربی چین وقت استراحت بگیرد. بازهم این ایران بود که با کار سرعتی غلامی و معروف زودتر به امتیاز 16 رسید اما "یونگ" آبشار خود را در زمین ایران خواباند تا بازی برابر شود. در پایان هم با آبشار محمودی ایران 18-16 این ست را ببردو در نهایت هم 3 بر دو چین را شکست بدهد و کار خود را برای صعود راحت تر کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر