صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

شناسایی ۳ عامل روان‌شناختی که بر مشتری‌مداری تأثیر دارند

دانش‌آموخته پسادکتری گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در پژوهش میان‌رشته‌ای خود 3 عامل روان‌شناختی که بر مشتری‌مداری تأثیر دارند را شناسایی کرد.
کد خبر : 904756

ابراهیم حشمتی نخستین دانشجوی دانش‌آموخته پسادکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه زیر نظر استاد گروه روانشناسی پروفسور کیوان کاکابرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح نتایج پژوهش میان‌رشته‌ای انجام شده‌اش اظهار کرد:‌ شناسایی سه عامل روان‌شناختی که بر مشتری‌مداری تأثیر دارند، طراحی و ارائه مدل مشتری‌مداری جدید و معتبری برای صنعت بانکی و ارائه مفاهیم نظری و عملی برای تحقیقات و صنعت بانکداری و خدماتی از نتایج این پژوهش هستند.

وی افزود: یافته‌های این نتایج شامل تنیدگی شغلی است که بر رضایت شغلی و مشتری‌مداری تأثیر منفی داشته و ویژگی‌های بهزیستی روان‌شناختی که بر رضایت شغلی و مشتری‌مداری تأثیر مثبت دارد. نتایج این تحقیق در«Iran Occupational Health » چاپ شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک:http://ioh.iums.ac.ir/article-۱-۳۴۹۷-fa.html به متن کامل این مقاله دسترسی داشته باشند.

دانش‌آموخته پسادکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره عنوان رشته تحصیلی خود و ارتباط آن با رشته مدیریت توضیح داد: رابطه بین تنیدگی شغلی، بهزیستی روان‌شناختی و مشتری‌مداری با نقش واسطه‌ای رضایت شغلی عنوان این رشته تحصیلی بوده و امروزه مشتری‌مداری به‌عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی در موفقیت سازمان‌ها شناخته می‌شود با این حال مدل‌های موجود مشتری‌مداری فاقد جهت‌گیری روان‌شناختی هستند و این برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که حیات آنها به مشتریان وابسته است، کافی نیست با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش میان‌رشته‌ای توسط پژوهشگران رشته روانشناسی و مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه انجام گرفت.

وی با بیان اینکه از دوران دبیرستان علاقه‌مند به مباحث روانشناسی بودم و همواره دنبال فرصتی برای تکمیل دانش در این زمینه بوده، عنوان کرد:‌  ترکیب منحصربه‌فرد روانشناسی و مدیریت در حوزه رفتار سازمانی، یکی از دلایل اصلی انتخاب برای دوره پسادکتری بود، این ترکیب برایم جذاب بوده؛ چراکه این دو حوزه با هم تعامل دارند و ترکیبی مؤثر و کارآمدی است، علاوه بر این، حضور استاد فرهیخته و الهام‌بخش مانند پروفسور کیوان کاکابرایی بنیان‌گذار مقطع پسادکتری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نقش مهمی در انگیزه و اشتیاق به تحصیلات پسادکتری ایجاد کرد.

دانش‌آموخته پسادکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بیان کرد:‌ به‌عنوان دانش‌آموخته پسادکتری، تحقیقات خود را گسترش داده و به‌عنوان پژوهشگر حرفه‌ای در زمینه تخصصی خود فعالیت کنم، علاقه‌مند به تدریس و آموزش در دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف به‌عنوان استاد بوده و به‌عنوان مشاور در زمینه‌های مختلف اعم از روانشناسی، تحصیلات عالی و شغلی فعالیت می‌کنم.

حشمتی اضافه کرد:‌ انتشار مقالات علمی و کتب تخصصی در زمینه روانشناسی، حضور در کنفرانس‌ها و سمینار‌های مختلف و به اشتراک گذاشتن تجارب و دانش خود و گذراندن کردن دوره‌های آموزشی بیشتر در این رشته و حوزه‌های مرتبط با آن از دیگر برنامه‌های آینده برای ادامه فعالیت در این رشته است تا بهترین مسیر را برای آینده خود انتخاب کنم.

به گزارش آنا، ابراهیم حشمتی سال ۱۳۹۷ مدرک دکتری مدیریت بازرگانی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اخذ کرده و در سال ۱۴۰۲ نیز موفق به فراغت از تحصیل در رشته پسادکتری، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه شده، از تجربیات حرفه‌ای وی می‌توان مدرس گروه مدیریت بازرگانی، حسابداری و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۱ تاکنون و همکاری با گروه مدیریت کارآفرینی، دانشگاه رازی و تدریس دروس تخصصی و عمومی در حوزه‌های مدیریت، حسابداری، و روانشناسی را نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر