صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
به شیوه استادمحور؛

جذب بدون آزمون دانشجویان استعداد درخشان برای رفع نیازهای صنعت

در راستای پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان به شیوه استادمحور شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدی، خدماتی و صنعتی نیاز‌های پژوهشی خود را در سامانه «نان» ثبت کنند.
کد خبر : 904416

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا بر اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، در راستای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور از سال گذشته برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور، پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان به شیوه استادمحور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بر روی موضوعات و نیاز‌های اعلامی دستگاه ها، شرکت‌ها، صنایع و واحد‌های جامعه و صنعت از طریق سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) انجام پذیرفته است و مورد استقبال جامعه دانشگاهی و جامعه و صنعت قرار گرفته است.

ثبت نیاز‌های صنایع در سامانه نان

در راستای گسترش هر چه بیشتر این طرح ملی و پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و صنعت، برای پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به فراخوان دریافت نیاز‌های واحد‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعتی و خدماتی نموده است.

زمان ثبت نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در سامانه نان (parsa.nan.ac) از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. در این فراخوان شرکت‌ها اقدام به ثبت موضوع و نیاز خود در سامانه نان می‌نمایند و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای موضوعات ثبت‌شده در سامانه اقدام به تعریف موضوع پایان‌نامه و رساله می‌نمایند و در صورت تائید شرکت دانش‌بنیان و شرکت صنعتی و خدماتی و در چارچوب ضوابط موضوع پایان‌نامه و رساله جهت اجرا و رفع نیاز شرکت نهایی می‌شود و دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی پذیرفته شده از ابتدای دوره تحصیلی با هدف رفع نیاز مذکور اقدام به تحصیل و تحقیق می‌کند. 

طرح مذکور در راستای هدفمند و نیازمحور نمودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در کشور و همچنین ایجاد منافع گسترده برای شرکت‌های متقاضی صنعتی، دانش‌بنیان و خدماتی (نیازپردازان) در راستای رفع نیاز‌های خود به شکل علمی و تخصصی توسط استعداد‌های درخشان و اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور، اجرایی شده است و امید است در سال جهش تولید با مشارکت مردمی اجرای این طرح به حل چالش‌های صنعت و جامعه به شکلی مردمی، علمی و دانش‌بنیان کمک کند. 

دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی معاونت آموزشی وزارت علوم به شماره تماس ۰۲۱۸۲۲۳۳۹۳۸ یا موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) به شماره تماس ۰۹۰۲۰۰۵۹۷۸۸ و ۰۷۱۳۶۴۶۸۱۱۴ پاسخگوی سوالات احتمالی واحد‌های صنعتی، خدماتی و دانش‌بنیان خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر