صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
در دیدار نمایندگان روسای دانشگاه‌های فرانسه با قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل مطرح شد

206 محقق ایرانی در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه فعالیت می‌کنند

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با مقامات مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و جمعی از نمایندگان کنفرانس روسای دانشگاه‌های آن کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 90408

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌ عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست، حسین سالارآملی به آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و افتخارات علمی و دانشگاهی در جمهوری اسلامی ایران اشاره و مکانیسم علمی وضعیت دانشگاه‌ها را تشریح کرد.


او از حضور دبیر هیئت دولت فرانسه و هیئت همراه به جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و نگاه نظام آموزش عالی کشور نسبت به همکاری با کشور فرانسه را، گامی پیوسته و استوار و مرحله به مرحله دانست.


سالارآملی همچنین با اشاره به نقش سیاست‌گذاری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر پیشنهادات خود با تمرکز بر پنج موضوع همکاری پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، نظارت مشترک بر فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو، توسعه زبان و ادبیات فرانسه در جمهوری اسلامی ایران و توسعه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های فرانسه تأکید کرد.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از اراده و اشتیاق ایران برای توسعه و پیشرفت همکاری‌ها با کشور فرانسه، تدارک و تنظیم دیدارها، بازدیدها و هماهنگی جلسات دیدار با مقامات همتا، روسای دانشگاه‌های کشور و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد کرد.


همچنین در این دیدار که تعدادی از نمایندگان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های کشورمان نیز حضور داشتند، هیئت فرانسوی از سفر تعدادی از روسای دانشگاه‌های آن کشور به ریاست تیری موندون، دبیر دولت فرانسه در وزارت آموزش ملی، آموزش عالی و تحقیقات در اکتبر 2016 به ایران خبر داد.


اعضای هیئت فرانسوی با اشاره بر کیفیت بالای آموزش در سطح دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، بر نقش و محوریت کشورمان در سطح منطقه به عنوان کشوری استراتژیک برای همکاری با فرانسه یاد کردند و هدف از سفر دانشگاهیان فرانسه در اکتبر سال جاری را ایجاد و افزایش همکاری‌های دو جانبه، صدور مدارک و تدوین تزهای مشترک، تبادل دانشجو و استاد به صورت مشترک و در مجموع توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های علمی میان دو کشور عنوان کردند.


ژان ایو مرزن، مدیر موسسه علوم مهندسی و سیستم‌ها در CNRS، با ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های آن مرکز، با یادآوری این‌که دانشگاه‌های فرانسه در واقع یکی از بازیگران اصلی دیپلماسی علمی آن کشورند، به فعالیت استادان دانشگاه‌ها در مرکز تحقیقات علمی که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات بنیادی در اروپا، است، اشاره کرد.


او همچنین به حضور 206 محقق ایرانی مشغول به فعالیت‌های پژوهشی در CNRS اشاره کرد و گفت: «پژوهش دارای ماهیتی است که باید به صورت مداوم از مرز کشورها عبور کند، بنابراین باید تبادلات علمی و تحقیقاتی و افزایش چرخش دانش در ورای مرزها را آسان کنیم. ایران ملتی بزرگ و کشوری متعالی در زمینه تحقیقات علمی است و همواره شریک علمی CNRS بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر