صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلاش بی‌نتیجه آمازون برای فرار از جریمه ۳۲ میلیون یورویی

شرکت آمازون به دلیل ایجاد سیستمی برای زیر نظر گرفتن عملکرد و فعالیت کارکنان به گونه‌ای بیش از حد آزاردهنده ۳۲ میلیون یورو جریمه شده و اکنون تقاضای بررسی این حکم را دارد
کد خبر : 902851

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه اعلام کرد، شرکت آمازون به دلیل نظارت بیش از حد بر کارکنان، به گونه‌ای که آزاردهنده تلقی می‌شود، ۳۲ میلیون یورو (۳۴.۶ میلیون دلار) جریمه شده است.

آمازون، غول تجارت الکترونیک روز جمعه اعلام کرد که از تصمیم ناظر محافظت از داده‌های فرانسه (CNIL) مبنی بر جریمه ۳۲ میلیون یورویی شرکت به دلیل راه اندازی سیستمی برای نظارت بر فعالیت و عملکرد کارکنان درخواست تجدید نظر کرده است.

این سازمان که وضعیت انبار‌های بزرگ آمازون در فرانسه را مدیریت می‌کند، در ماه ژانویه به دلیل آنچه که رگولاتوری درباره وجود یک سیستم نظارتی بیش از حد آزاردهنده توضیح داده بود جریمه کرد.

آمازون در پاسخ ایمیلی به رویترز گفت: «ما شدیداً با نتایج کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه که از نظر واقعی نادرست است، مخالفیم و درخواست تجدیدنظر در شورای دولتی ارائه کرده‌ایم».

این جریمه به خاطر این بوده که آمازون متهم شده بود که داده‌های شخصی کارمندانش را به طور غیرمجاز جمع آوری و استفاده کرده است. این اتهامات براساس یک تحقیق توسط کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه ارائه شده است.

آمازون به این تصمیم اعتراض کرده و درخواست کرده است تا این جریمه از بین برود. شرکت اعلام کرده است که اقدامات لازم برای حفظ حریم خصوصی کارمندان خود انجام داده و هیچ‌گونه تخلفی انجام نداده است. آنها همچنین اظهار کرده‌اند که آماده‌اند با مقامات محلی همکاری کنند تا این ادعا‌ها را تایید کرده و موضوع را حل کنند.

به هر حال، این اختلاف بین امازون و مقامات فرانسه نشان می‌دهد که مسائل حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده‌های شخصی همچنان یکی از موضوعاتی است که شرکت‌ها و ارگان‌های نظارتی در حال مبارزه و تدارک برای آنها هستند. این اتفاق همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری نیاز دارند تا استاندارد‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت کرده و با ارگان‌های نظارتی همکادی داشته باشند تا مشکلات حل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر