صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

فعالیت پرحجم پست در انتهای سال/ ارسال بسته‌های پستی را به روز‌های پایانی موکول نکنید

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: مردم برای دریافت خدمات بهتر و به موقع، ارسال بسته‌های پستی خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.
کد خبر : 901195

محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره فعالیت پست در روز‌های پایانی سال گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال فعالیت‌های عمومی جامعه افزایش پیدا می‌کند و با توسعه تجارت الکترونیک ارسال هدیه، سوغات و مرسولات پستی به صورت چشمگیری رشد داشته درنتیجه فعالیت‌های پستی و حمل و نقل کشور نیز متأثر از این موضوع افزایش یافته است.

وی افزود: از این رو طبق روال هر سال طرح استقبال از بهار را پیاده سازی کردیم و همه کارمندان شرکت ملی پست در باجه‌های قبول، حمل و نقل و رهسپاری، در مسیر توزیع مرسولات سراسر کشور بسیج شدند تا خدمات کم نقصی ارائه شود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های اجرایی شبکه حمل و نقل، ناوگان لجستیک و ایجاد شیفت‌های کاری فراتر از ساعت معمولی در حال ارائه خدمات هستیم و امیدواریم این اتفاق بتواند حجم افزایش یافته ترافیک پستی را کاهش دهد.

احمدی با بیان اینکه شبکه‌های لجستیکی یک ظرفیت ۵ درصدی برای متغیرهای شبکه پیش بینی می‌کند، افزود: امسال ۲۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به زمان به مشابه سال گذشته داریم که این شرایط خدمت رسانی را سخت می‌کند این موضوع همه جای دنیا معمول است از این رو بابت تأخیرهای احتمالی عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: از این رو با توجه به این حجم ترافیکی ممکن است همکاران پستچی صبح‌ها زود‌تر برای ارسال مرسولات حاضر شوند و توزیع مرسولات تا ساعات دیرتری طول بکشد؛ همچنین شرکت ملی پست در ایام تعطیل به صورت روزانه و شیفت خدمات ارائه می دهد.

احمدی در پاسخ به این سوال که مرسولات پستی در ایام شلوغ حداکثر تا چند روز به دست مردم می‌رسد، اظهار کرد: این موضوع بر اساس نوع سرویسی که افراد انتخاب می کنند متفاوت است اما به صورت معمول از یک روز تا ۵ روز متغییر بوده اما ممکن است در روز‌های پایانی سال کمی افزایش پیدا کند.

معاون فنی و بازرگانی افزود: حجم مرسولات شرکت ملی پست از هفته آخر بهمن افزایش داشته و از آنجا که ما با کمبود نیروهای انسانی مواجه هستیم مجبور به به‌کارگیری نیروهای پاره وقت شدیم.

احمدی گفت: خدمت رسانی ما در ایام نوروز با توجه به وظیفه حاکمیتی که برعهده ادامه خواهد داشت؛ اما پیش بینی می‌شود حجم مرسولات در نوروز با توجه به همزمانی آن با ماه مبارک رمضان کاهش داشته باشد.

وی یادآور شد: مجدد بابت تأخیرهایی احتمالی که در رساندن مرسولات ممکن است پیش بیاد عذزخواهی می‌کنم و از مردم درخواست می کنم با صبوری خود ما را در جهت ارائه خدمات یاری دهند و به امانتداری داری ما مطمئن باشند. از طرف دیگر برنامه ریزی‌های خود را برای ارسال محصولات به روزهای پایانی سال موکول نکنند؛ زیرا این موضوع می‌تواند در خدمت‌رسانی کمک‌کننده باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پست هوشمندسازی
ارسال نظر