روند طولانی بررسی اسناد مانعی در مسیر کسبوکار شده است
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس ابریشمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر فعالان این صنف برای دریافت مجوز بهره برداری از درگاه ملی مجوزها باید تغییرات هیات مدیره شرکتها از سال ۹۳ به بعد را که در روزنامه رسمی درج شده باشد به عنوان یکی از شروط دریافت گواهی نامه بهره برداری ارائه دهند.
وی افزود: از تاریخ ۱/۱۰/۱۴۰۲ مقرر شده تا اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره برای دریافت گواهی بهره برداری به درگاه ملی مجوزها ارائه شود، اما مهمترین مساله ما این است که روند بررسی اسناد از سوی اداره ثبت شرکتها بسیار طولانی و زمانبر شده است.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ادامه داد: فرآیند بررسی اسناد تغییرات هیات مدیره شرکتها حداقل ۱۵ روز زمان میبرد که این مدت زمان بسیاری از فرصتها را از فعالان این صنف میگیرد.
این مسئول صنفی با تاکید بر ضرورت کاهش مدت زمان بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکتها از سوی اداره ثبت اظهار کرد: براساس قانون باید شرایط برای کسب و کار فعالان اقتصادی تسهیل شود که یکی از راهکارهای اجرایی شدن این قانون به تسریع روند بررسی اسناد و مدارک برمی گردد.
ابریشمی خاطرنشان کرد: همچنین برای کاهش بروکراسی، جلوگیری از اتلاف زمان فعالان اقتصادی و تسریع شرایط کسب و کار میتوان روند دریافت و بررسی اسناد را الکترونیک کرد تا فرآیند بررسی اسناد به حداقل برسد.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته تاکید کرد: در ایام پایانی سال هستیم و فعالان این حوزه نیز باید بتوانند از این بازار، بهرهمند شوند؛ بنابراین نباید روند بررسی اسناد ثبت تغییرات هیات مدیره شرکتها برای دریافت گواهی نامه بهره برداری تا این حد زمانبر شده و به مانعی برای محیط کسب و کار تبدیل شود.
انتهای پیام/