صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان عملیات حفاری مکانیزه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو

عملیات حفاری مکانیزه مسیر ۱۰ کیلومتری پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران و همچنین ساخت تونل این طرح مهم عمرانی، این هفته رسماً خاتمه خواهد یافت؛ به این ترتیب روند احداث ایستگاه‌های پروژه مذکور در محدوده شهرری، از این پس سرعت بیشتری خواهد یافت.
کد خبر : 900778

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهندس محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ گفت: خط ۶ مترو تهران با احتساب بخش توسعه جنوبی آن، در مجموع ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه دارد که از شمال غرب تهران (منطقه کن و کوهسار) آغاز و تا جنوب شرق آن (دولت آباد و شهرری) ادامه دارد. اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم حدود ۱۰ کیلومتر مسیر و ۵ ایستگاه از کل طول مسیر و ایستگاه‌های این خط، مربوط به همین بخش انتهایی است که از دولت آباد تا شهرری امتداد می‌یابد.

وی در ادامه افزود: حفاری مکانیزه و ساخت تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران، در دو مقطع انجام شد؛ مقطع نخست به طول۶۲۰۰ متر از محدوده دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش دوم به طول تقریبی ۳۳۰۰ متر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا شهرری. مقطع اول دارای ۴ ایستگاه بوده و برای قسمت پایانی که به خط یک مترو و همچنین خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ختم می‌شود، یک ایستگاه تبادلی در نظر گرفته شده که نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی مسافر را شکل خواهد داد.

گفتنی است عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶، عملاً از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. از مهمترین ویژگی‌های این طرح، احداث ایستگاه انتهایی آن است که در واقع فصل مشترک خطوط یک و ۶ شبکه مترو تهران با خط سراسری راه آهن کشوری به حساب می‌آید. به این ترتیب به واسطه تکمیل پروژه مذکور، ایده اتصال شبکه ریلی درون شهری به خطوط برون شهری برای اولین بار تحقق یافته و کارکرد مفهومی خطوط مترو تهران، به تعاریف استاندارد و بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با تامین به موقع منابع مالی لازم، در سال ۱۴۰۳ بتوان شاهد راه‌اندازی برخی ایستگاه‌های این مسیر در محدوده شهرری بود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر