صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۲۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

مشارکت ۴۰ هزار واحد صنفی در طرح عید تا عید؛ عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌‎های بهاره

دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تأمین مایحتاج سفره عید، یکی از دغدغه‌های اصلی خانوارهای ایرانی در اسفند ماه است گفت: امسال دولت وظیفه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را به‌طور کامل به اتاق اصناف ایران محول کرد تا سازماندهی مناسبی در این بخش شکل بگیرد.
کد خبر : 900242

 به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز سال ۱۴۰۳، شرایط ویژه‌ایی بر بازار حاکم است و امسال تلاش کرده‌ایم طرح‌های اجرایی را با وسعت بیشتری اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری نمایشگاه‌ها کالاهای مناسب ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به صورت کامل توزیع می‌شود. این کالاها تخفیفی که توسط کارشناسان اتاق‌های اصناف در سراسر کشو تعیین می‌شود، در اختیار عموم قرار می‌گیرد. همچنین درصد تخفیف کالاهای مختلف عرضه شده در نمایشگاه متفاوت و متناسب با نوع کالا و حاشیه سود آن خواهد بود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: یکی از اقدامات مهمی که به مناسبت فراررسیدن نوروز ۱۴۰۳ در دست اجرا است، برگزاری نمایشگاهی با عنوان «به وسعت ایران» است که در این طرح فروشگاه‌ها با فروش فوق‌العاده و اعتباری که از طرف بانک‌های عامل ارائه می شود، مشارکت می‌کنند

به گفته بنانژاد امسال ۳۸ هزار فروشگاه در سراسر کشور برای طرح نمایشگاهی به وسعت ایران ثبت‌نام و حدود ۴۰ هزار واحد صنفی هم در طرح عید تا عید شرکت کرده‌اند که طرح عید تا عید از ولادت حضرت علی (ع) آغاز و تا عید فطر ادامه دارد.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تعداد غرفه‌های نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور را ۳۸۰ هزار غرفه اعلام کرد و افزود: در این غرفه‌ها کالاهای مربوط به ایام پایان سال و ماه مبارک رمضان شامل پوشاک، آجیل، خشکبار، شیرینی، شکلات، لوازم خانگی، کالای خواب، مواد پروتئینی و خوار و بار توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس تعداد واحدهای صنفی در استان‌های مختلف و وسعت هر شهر، تعداد نمایشگاه‌های یک شهر مشخص شده است و تلاش کرده‌ایم که حداقل یک نمایشگاه در هر شهر فعال باشد. در تهران نیز ۴ الی ۵ نمایشگاه در مصلی و اماکن دیگر در نظر گرفته شده است.

بنانژاد یادآور شد: ۳میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی از اجرای طرح‌های اتاق اصناف ایران ارتزاق می‌کنند که با در نظر گرفتن اعضای خانوار آنها، جامعه‌ایی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد. در همین راستا تلاش می‌کنیم که با برگزاری نمایشگاه‌ها و طرح‌های مختلف بازار رسمی آسیب نبیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر