صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چین؛

۱۸۴ پایگاه هوش مصنوعی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

چین به تازگی فهرستی از ۱۸۴ پایگاه آموزشی هوش مصنوعی در مدارس را منتشر کرده است.
کد خبر : 898962

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یی‌جی‌تی‌ان، وزارت آموزش و پرورش چین (MOE) اخیراً فهرستی از ۱۸۴ مدرسه ابتدایی و متوسطه را به عنوان پایگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی با هدف ترویج بهتر توسعه آموزش این فناوری اعلام کرده است.

این وزارتخانه گفته است، برای تسهیل اجرای آموزش هوش مصنوعی، مدارس منتخب باید عمدتاً بر دوره‌هایی مانند فناوری اطلاعات و فناوری عمومی تکیه و منابع آموزشی را غنی‌تر کنند و آموزش و راهنمایی معلمان را بر عهده بگیرند.

وزارت آموزش و پرورش همچنین افزوده است، این وزارتخانه وظیفه دارد رهنمود‌ها را برای پایگاه‌های تعیین شده تقویت و آنها را تشویق کند تا نقشی مثال زدنی و پیشرو در توسعه برنامه‌های درسی هوش مصنوعی، ادغام رشته‌ها، اصلاح روش‌های تدریس و به اشتراک گذاری منابع آموزشی دیجیتال، پرورش سواد دیجیتال معلمان و تقویت توسعه همه جانبه دانش آموزان از جمله پذیرش مسئولیت‌های دیگر به عهده بگیرند.

این تصمیم به منظور ارتقاء سطح آموزش و پرورش در کشور اتخاذ شده و با هدف تسریع فرایند یادگیری و توجه به فناوری هوش مصنوعی در سیستم آموزشی به کار گرفته شده است.

این پایگاه‌های آموزش هوش مصنوعی شامل محل‌هایی با امکانات مناسب برای ارائه آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان هستند. این امکانات در برخی از مدارس شامل کلاس‌های خصوصی برای آموزش هوش مصنوعی، تجهیزات مدرن مانند ربات‌ها، دستگاه‌های واقعیت مجازی و هوش مصنوعی است.

با ایجاد این پایگاه‌های آموزش هوش مصنوعی، چین به دانشجویان فرصتی برای آشنایی بیشتر با فناوری هوش مصنوعی و افزایش دانش آنها در این زمینه فراهم می‌کند. این تدابیر آموزشی نه تنها به دانش آموزان کمک می‌کند تا بهتر با مفاهیم پیچیده هوش مصنوعی آشنا شوند، بلکه نیز به بومی سازی این فناوری برای آینده کشور کمک می‌کند.

به طور کلی، گام‌هایی که چین برای توسعه آموزش هوش مصنوعی برداشته است نشان از توجه ویژه این کشور به اهمیت این فناوری برای آینده اقتصادی و فرهنگی خود دارد و این گام‌ها می‌تواند مدل و الگوی مناسب برای کشور‌های دیگر برای انتقال دانش و آموزش در زمینه هوش مصنوعی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر