صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

چاپ، هنوز هم بهترین شیوه تبلیغاتی

با وجود اینکه تبلیغات دیجیتال در حال حاضر به عنوان شکل پیشرو بازاریابی محسوب می‌شود؛ چاپ هنوز هم بهترین روش تبلیغاتی بوده و به این زودی‌ها از بین نمی‌رود! تبلیغات چاپی در قالب روزنامه، مجلات، بروشور‌ها و پوستر‌ها برای قرن‌ها است که به عنوان سنگ بنای بازاریابی شناخته می‌شود.
کد خبر : 897718

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با وجود اینکه تبلیغات دیجیتال در حال حاضر به عنوان شکل پیشرو بازاریابی محسوب می‌شود؛ چاپ هنوز هم بهترین روش تبلیغاتی بوده و به این زودی‌ها از بین نمی‌رود! تبلیغات چاپی در قالب روزنامه، مجلات، بروشورها و پوسترها برای قرن‌ها است که به عنوان سنگ بنای بازاریابی شناخته می‌شود.

به منظور قدردانی از قدرت ماندگار چاپ در انتقال پیام و جذب مخاطبان، در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد انواع چاپ و جایگاه آن در تبلیغات توضیح دهیم؛ البته چاپ، پس از ترکیب با هولوگرام و دیگر لیبل ها، می‌تواند به چاپ هولوگرام، چاپ لیبل و ... تبدیل شود که خود آن ها نیز تاثیرات شگرفی در پیشبرد کسب و کار دارد. با ما همراه باشید.

چاپ چیست؟

چاپ تصویر یا متنی است که بر روی یک سطح ایجاد شده و در فرآیندی قابل تکرار به سطح دیگر منتقل می‌شود. در نتیجه همزمان امکان تولید چندین اثر از قالب اصلی را فراهم می‌سازد. در فرآیند چاپ متن، تصاویر یا طرح ها با استفاده از یک دستگاه مکانیکی یا دیجیتالی بر روی کاغذ یا مواد دیگر منتقل می‌شوند.

از چاپ معمولاً برای اهداف مختلفی از جمله انتشار کتاب، مجلات، روزنامه‌ها، چاپ تبلیغات و غیره استفاده می‌شود. همچنین در حال حاضر انواع ماشین‌های چاپ می‌توانند فرآیند چاپ را بر روی هر چیزی از مقوای ضخیم و کاغذهای سنگین وزن گرفته تا پلاستیک و کاغذهای بسیار نازک انجام دهند.

صنعت چاپ از گذشته تا کنون یک صنعت بسیار مهم برای بازاریابی و رونق کسب و کارها بوده است و حتی در عصر دیجیتال محور امروز هم نمی‌توان از نقش تبلیغات چاپی برای ارتباط با مخاطبان غافل شد. تبلیغات چاپی به استفاده از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات برای برقراری ارتباط با مشتریان جهت انتقال پیام های تبلیغاتی و اطلاعات برند اشاره دارد.

انواع چاپ

همانطور که تکنولوژی پیشرفت کرده، هم اکنون طیف وسیعی از روش های چاپ نیز در اختیار ما قرار گرفته است. هر روش چاپ می‌تواند برای نیازهای مختلفی مناسب باشد. وجود طیف وسیعی از گزینه های چاپ به مشاغل کمک می‌کند تا نیازهای کسب و کار خود را به بهترین نحو برآورده کنند. در ادامه این وبلاگ به سه روش اصلی چاپ و کاربرد هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

1.      چاپ دیجیتالی

چاپ دیجیتال یک روش مدرن چاپ به شمار می‌رود که درواقع، بازتولید تصاویر دیجیتال بر روی سطوح فیزیکی است. چاپ دیجیتال انواع تکنیک های مختلف از جمله چاپ جوهر افشان و لیزر را پوشش می‌دهد. این روش نیاز به صفحه چاپ نداشته و به کمک آن می‌توان تصاویر، متن یا سایر طرح ها را با استفاده از فایل های دیجیتال پی دی اف مستقیما به چاپگر ارسال نمود.

بنابراین از آنجایی که چاپ دیجیتال از صفحه چاپی استفاده نمی‌کند؛ روش چاپ بسیار سریع تر و مقرون به صرفه تری محسوب می‎شود که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

امروزه فناوری چاپ دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت بوده و کیفیت خروجی آن به طور مداوم در حال بهبود است. از این روش برای چاپ مواردی همچون پوسترها، برچسب ‌ها، منوهای رستوران ‌ها و غیره استفاده می‌شود.

2.       چاپ آفست

چاپ آفست یک روش پرکاربرد به خصوص برای چاپ انبوه است. در این روش برای انتقال انواع متون یا تصاویر روی کاغذ، ابتدا آنها را بر روی سطح لاستیکی یک استوانه گردان برمی‌گردانند؛ سپس با فشار آن روی استوانه دیگر چاپ صورت می‌گیرد. این فرآیند اغلب افست نامیده می‌شود؛ زیرا جوهر به جای اینکه مستقیماً به روی کاغذ برود ابتدا به استوانه منتقل می‌گردد.

از لیتوگرافی آفست می‌توان برای کارهای چاپی حجم کم یا بالا استفاده کرد. با این حال، به دلیل زیاد بودن زمان و هزینه‌های راه‌اندازی آن، برای کارهای حجم کم مقرون به صرفه‌ترین گزینه نیست؛ بلکه بهتر است از این روش برای حجم‌ های بسیار زیاد و چاپ انبوه استفاده کنید. به همین خاطر از آفست اغلب برای چاپ روزنامه، کتاب، سررسید و غیره استفاده می‌شود.

3.       چاپ سه بعدی

چاپ سه‌ بعدی یا (3D printing) فرآیندی است که در آن اجسام سه بعدی به کمک فایل‌ های دیجیتال تولید می‌شوند. در این روش برای ساخته شدن اجسام از قرار دادن لایه های متعدد در فرآیندهای افزودنی کمک می‌گیرند؛ به این صورت که هر یک از این لایه‌ها به شکل یک برش افقی با ضخامت بسیار کم ایجاد می‌شود.

در حال حاضر از چاپ سه بعدی در صنایع گوناگون ساختمان سازی، خودروسازی، تولید محصول و غیره استفاده می‌شود و حتی می‌توانیم در آینده نیز شاهد کاربردهای گسترده تر آن باشیم.

جایگاه چاپ در تبلیغات چیست؟

همانطور که گفته شد تبلیغات چاپی، با وجود اینکه یک روش قدیمی به شمار می‌رود اما همچنان در عصر دیجیتال قوی ظاهر شده است. مزایای متعدد این روش از جمله ملموس بودن آن هنوز توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. همچنین تأثیر تبلیغات چاپی به ندرت از طریق پلتفرم‌ های دیجیتال قابل دستیابی خواهد بود. برای روشن تر شدن جایگاه چاپ در تبلیغات، در ادامه به برخی از مزایا و ویژگی های آن اشاره می‌کنیم:

·        چاپ قابل لمس است

یکی از مزایای بارز تبلیغات چاپی در ماهیت ملموس آن نهفته است. در واقع یک آگهی چاپی شده در مجله، روزنامه یا بروشور برای مخاطبان قابل لمس بوده و در نتیجه احساس و تعامل بیشتری را ایجاد می‌کند. علاوه براین ملموس بودن تبلیغات منجر به افزایش اعتبار آن نیز می‌شود؛ زیرا مصرف کنندگان اغلب مطالب چاپی را قابل اعتمادتر می‌دانند.

·        چاپ برای مخاطبان جذاب تر است

کاربران یک تبلیغ درج شده در وب‌‌سایت‌‌ها را معمولا در کمتر از 15 ثانیه در هر بازدید مرور می‌کنند؛ درحالیکه طبق آمارها با یک تبلیغ چاپ شده مدت زمان طولانی‌تری درگیر خواهند شد.

شما به عنوان صاحب یک تجارت بدون شک اهمیت داشتن یک نام تجاری جذاب و شناخته شده را می‌دانید. نشریات چاپی و سایر مطالب چاپ شده در مورد برند شما، راه بسیار خوبی برای ایجاد انگیزه جهت شناختن توسط مشتریان است. شما می‌توانید با کمک افزایش کیفیت چاپ تبلیغ و توجه به ویژگی‌هایی همچون فونت، تصاویر، رنگ‌ها و بافت، جذابیت بیشتری برای تبلیغ خود ایجاد کرده و برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان جلب توجه کنید.

·        چاپ مخاطبان خاص شما را مورد هدف قرار می دهد

تبلیغات چاپی از یک رویکرد هدفمند برای دستیابی به مخاطبان خاص برخوردار هستند. مجلات، روزنامه ها و سایر نشریات چاپی اغلب به نیازهای بازارهای خاص یا جمعیت شناسی خاصی پاسخ می‌دهند. بنابراین به کمک چاپ می‌توانید به طور استراتژیک علایق و ترجیحات مخاطبان کسب و کارتان را هدف قرار دهید.

این هدف‌گیری دقیق، قطعا به افزایش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی شما کمک کرده و تضمین می‌کند که پیام تبلیغاتی به احتمال زیاد به دست کسانی می‌رسد که به آن علاقه مند هستند.

همچنین ترکیب چاپ با راهکارهای جدیدی مانند کدهای QR در برچسب های امنیتی، یک راه عالی برای جذب بازار هدف می‌باشد. به اینصورت که مشتری شما را به یک وب سایت جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات‌تان وصل می‌کند. از طرفی چاپ لیبل QR را می‌توان متناسب با نیازهای شما و برندتان سفارشی کرد.

سخن پایانی

تبلیغات چاپی موثرترین را برای جلب توجه مشتریان و انتقال پیام برند شما هستند. چاپ تبلیغات را می توان بر اساس اهداف هر کمپین بازاریابی به روش‌های مختلفی انجام داد. در شرکت سیناپکینگ ما طیف وسیعی از خدمات چاپ را به مشتریان گرامی خود ارائه می‌کنیم که به شما کمک می‌کند دسترسی به بازار خود را گسترش داده و در عین حال مشتریان مورد نظرتان را هدف قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک چاپ مورد نیازتان ؛ همین امروز از تیم حرفه ای مجموعه سیناپکینگ مشورت بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر