صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

ارسال بیش از ۸۰ مقاله به همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع و انرژی

دبیر همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع آب و انرژی برای مقابله با بحران آب و انرژی گفت: ۸۱ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسید که کمیته داوران ۷۶ مقاله را برای ارائه نهایی پذیرش کرد.
کد خبر : 897419

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع آب و انرژی برای مقابله با بحران آب و انرژی در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در دامنه سبلان به همت دبیرخانه پایش و برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاه‌های اجرای استان اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

ابراهیم فتایی دبیر همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع آب و انرژی برای مقابله با بحران آب و انرژی در این همایش اظهار کرد:‌ مقوله آب و انرژی از مباحث بسیار مهم در سطح جهانی است و کشور‌های مختلف ازجمله ایران درگیر آن هستند. یکی از اهداف در برگزاری این همایش جلب توجه جوامع علمی به این امر مهم بود.

وی افزود: هدف دیگر هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت آب و انرژی بود تا کاربردی باشند و از حالت کتابخانه‌ای خارج شوند. با برگزاری این همایش موفق شدیم تا ۷۰ پایان‌نامه و رساله را در سال جاری به سمت آب و انرژی سوق دهیم و بنا داریم تا در سال‌های آتی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر مورد تشویق قرار گیرد.

دبیر همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع آب و انرژی برای مقابله با بحران آب و انرژی ادامه داد: دبیرخانه پایش از سال ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و ۵۲ برنامه علمی در آن تعیین شده تا زمینه‌های پژوهشی مورد نیاز کشور تدوین و علاقه‌مندان به پژوهش می‌توانند از طریق سامانه پژوهشیار از زمینه‌های ایجاد شده بهره‌مند شوند. بر همین اساس برنامه علمی آب و انرژی‌های دامنه سبلان به استان اردبیل واگذار شد که برگزاری همایش حاضر نیز در همین راستا است.

فتایی درباره روند اجرایی این همایش عنوان کرد: پس از دریافت مجوز در تیر ماه سال جاری ۸۱ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش رسید که کمیته داوران ۷۶ مقاله را برای ارائه نهایی پذیرش کرد و از این تعداد ۱۴ مقاله به‌صورت شفاهی و مابقی به‌صورت پوستر ارائه خواهند شد.

 ارائه دستاورد‌های جدید علمی در همایش ملی بهره‌وری سبز از منابع آب

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای تبادل اطلاعات و آشنایی با چهره‌های علمی بسیار مفید بوده در این ارتباطات معمولاً بازتولید علمی اتفاق می‌افتد. ارائه دستاورد‌های جدید علمی و حرکت در مرز علمی جهان یکی دیگر از فواید چنین برنامه‌هایی است.

فرشید سلیمی با اشاره به جایگاه معتبر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ مقاله ISI به نام این دانشگاه ثبت شده، اضافه کرد: به استناد سامانه علم‌سنجی، این دانشگاه بین ۳۵۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی رتبه دهم کشور را ازلحاظ تولیدات علمی و فعالیت‌های پژوهشی دارد که همتراز با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است.

وی با قدردانی از فعالیت گروه محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مطرح کرد: مرکز تحقیقات آب و مرکز تحقیقات انرژی ازجمله مراکز پژوهشی هستند که در حوزه محیط‌زیست راه‌اندازی شده‌اند که باعث فعال‌تر شدن پژوهش در این گروه خواهد شد. فعالیت‌های علمی با شدت و جدیت بسیار در این دانشگاه در حال انجام است و موفقیت‌های به‌دست‌آمده در سایه فعالیت علاقه‌مندان و تلاش استادان و دانشجویان میسر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر