صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دستیار ویژه شهردار تهران در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

ساخت یک خط تراموا تا پایان دوره مدیریت فعلی شهر تهران

مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه مناطق و خدمات شهری گفت: اگر دوستان همراهی کنند تا آخر مدیریت شهری می‌توانیم یک خط از تراموا را تحویل دهیم و این مسیر احتمالاً خط آزادی تا میدان امام حسین (ع) خواهد بود.
کد خبر : 897243

داود گودرزی مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه مناطق و خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان مواردی، جزئیات آخرین وضعیت ساخت تراموا در شهر تهران را تشریح کرد.

وی در پاسخ به این سوال که جزئیات برنامه برای وجود تراموا در شهر تهران چیست، بیان کرد: قبلا مطالعاتی درباره تراموا در شهر شده بود و تفاهم اولیه را با وزارت دفاع انجام داده بودیم و برای تامین منابع نیز با چینی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم؛ چرا که یک مورد تامین مالی پروژه و دیگری اجرا پروژه است و ما مجبوریم چند وجه را با هم دنبال کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: در خصوص تراموا باید مصوبه شورای شهر را داشته باشیم و چند ماهی است کار معطل این است؛ کما اینکه در برخی اصناف که صحبت و بررسی شد، خیلی هم می‌شد این زمان را از دست ندهیم و معتقدیم که تراموا فرصت خوبی است و نسبت به مترو و سایر گزینه‌های حمل و نقلی سرعت احداث بالاتری دارد.

مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه مناطق و خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: با هماهنگی‌هایی که تا کنون انجام شده است امیدواریم در فرصت باقی مانده در این دوره مدیریت شهری، بتوانیم بحث تراموا را به سرانجامی برسانیم و اگر دوستان همراهی کنند این مسئله شدنی است و حداقل از سه خطی که صحبت شده می‌توان یک خط را فعال کرد.

به لحاظ کارشناسی، کسی به تراموا نقدی ندارد

گودرزی اضافه کرد: از لحاظ کارشناسی کسی درباره تراموا نقدی ندارد و مشخص است در شهر به این مورد نیاز داریم که هم مزیتی که در احداث و هم جا به‌ جایی که در طول روز انجام می‌دهد در مقایسه با مواردی مانند «مونوریل» و «ال آر تی» که نیاز به پل و ستون دارد و همچنین در مقایسه با مترو که برای احداث آن باید به زیر زمین رفت، تراموا روی زمین است و روی همین آسفالت شدنی است و چه با لاستیک و چه با چرخ شدنی خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق مطالعات و مذاکراتی که تا به الان انجام شده اگر دوستان همراهی کنند تا آخر مدیریت شهری می‌توانیم یک خط از تراموا را تحویل دهیم و این مسیر احتمالا خط آزادی تا میدان امام حسین علیه السلام خواهد بود.

مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه مناطق و خدمات شهری شهرداری تهران همچنین درباره آخرین وضعیت مونوریل در تهران و علاقه اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای مونوریل در پایتخت،خاطرنشان کرد: ما در شهرداری تهران برنامه‌ای برای مونوریل نداریم و البته نباید فراموش کرد که احداث مونوریل در دو شهری که کلید خورد نصفه و نیمه رها شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر