صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

کابوس ارسال کالا برای پلتفرم‌های ایرانی

زحمت‌هایی که برای گرفتن سفارش و تامین کالا کشیده می‌شود با یک ارسال بد به هدر می‌رود و نام پلتفرم و فروشگاه اینترنتی را هم خراب می‌کند.
کد خبر : 896686

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، زحمت‌هایی که برای گرفتن سفارش و تامین کالا کشیده می‌شود با یک ارسال بد به هدر می‌رود و نام پلتفرم و فروشگاه اینترنتی را هم خراب می‌کند.

در ایران که سرویس‌های بین‌المللی مثل DHL حضور ندارند دغدغه ارسال بیشتر می‌شود. ما چند سرویس مخصوص فرستادن کالا داریم که پلتفرم‌های ایرانی راهی ندارند جز این که از آنها استفاده کنند یا مانند دیجی‌کالا سرویس حمل و نقل و ارسال مخصوص خودشان را داشته باشند.

هرچند کاربران دیجی‌کالا گاهی از تاخیر در ارسال گله می‌کنند اما استفاده از سرویس‌های دیگر هم تضمین شده نیست و ممکن است هزینه بیشتر داشته باشند یا باز هم با تاخیر سفارش‌ را تحویل دهند.

پست

پست با سرویس‌های پست سفارشی، پیشتاز و ویژه بسته‌ها را ارسال می‌کند که هرکدام هزینه خاص خود را دارند. این هزینه وابسته به وزن کالا و البته مسیری است که باید طی کند تا به دست گیرنده برسد. برای همین هم قیمت‌ها ثابت نیستند.

این راه سنتی شاید برای خیلی‌ها مطمئن باشد اما افراد زیادی هم هستند که خاطره خوبی از آن ندارند. گاهی بسته پستی‌ پاره و متلاشی شده به دست دریافت‌کننده مرسوله رسیده و گاهی هم بسته‌ گم شده است. اینها مواردی است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره تجربه‌شان از پست، به اشتراک می‌گذارند.

شرکت‌های باربری

شعار شرکت‌های خصوصی پستی و سرویس‌های حمل و نقل بین شهری این است که با آنها می‌توانید بسته‌هایتان را به سراسر ایران ارسال کنید. با وجود این شعار جذاب، انتقادها از بعضی شرکت‌ها آنقدر در شبکه‌های اجتماعی زیاد است که هر از گاهی حرف‌هایی از تحریم یکی از آنها می‌زنند.

وقتی فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد عوامل جمع‌آوری یکی از شرکت‌ها، کالاها را با پرتاب کردن و لگد به یکدیگر تحویل می‌دهند و در ماشین حمل بار می‌اندازند، اعتراض‌ها بیشتر هم شد. این شرکت با وجود توضیح دادن هنوز نتوانسته دل کاربران را به دست آورد چون گیرنده‌ها خیلی وقت‌ها با تاخیر زیاد بسته‌شان را دریافت می‌کنند و پشتیبانی هم پاسخگوی آنها نیست.

پیک

با همه غرهایی که به پیک‌های موتوری می‌زنیم راه پرطرفداری برای ارسال کالا هستند چون در ترافیک شهرهایی مانند تهران خوب جواب می‌دهند. اما قیمت‌های متفاوت در زمان‌های متفاوت چالش استفاده از پیک‌های موتوری است. زمانی که باران و برف ببارد یا ترافیک زیاد باشد معمولا پیک پیدا نمی‌شود یا قیمت آن عجیب و نجومی است. در واقع مشتری مطمئن نیست کالا با چه هزینه‌ای به دستش می رسد.

هزینه پیک در ساعات بارانی 

هزینه پیک در همان مسیر، در ساعات غیربارانی

اتوبوس بین شهری

راهکار ارسال بسته از شهری به شهر دیگر معمولا اتوبوس‌های بین شهری است. البته فضای حمل بار اتوبوس‌ها محدود و هزینه ارسال بار براساس حجم بار و فاصله دو شهر متفاوت است. به همین دلیل فروشگاه اینترنتی به دلیل محدودیت فضای اتوبوس نمی‌تواند تعداد زیادی بار ارسال کند و مشتری هم برای دریافت بسته‌اش باید به ترمینال اتوبوسرانی شهرش برود و کالا در محل زندگی یا کارش به دستش نمی‌رسد.

راهکار دیجی‌کالا

دیجی‌کالا با در نظر گرفتن این مشکلات، دیجی‌اکسپرس را برای ارسال سفارش مشتریانش دارد که به شکلی امن و مطمئن و با هزینه‌ای مشخص و از پیش تعیین شده، بسته‌ها را می‌رساند.

بسته‌بندی مناسب و پذیرش مسئولیت ارسال تا زمانی که کاربر خریدش را تحویل بگیرد، راهکار دیجی‌کالاست برای این که سفارش کاربرانش سالم و بدون ایراد به دست‌شان برسد. در صورتی که کالایی در جریال ارسال آسیب ببینند دیجی‌کالا مسئولیت آن را می‌پذیرد و امکان تعویض و مرجوع کردن آن وجود دارد. به خصوص اگر مثل کالاهای دیجیتال گران‌قیمت باشد.

با این سرویس دیجی‌کالا امکان ارسال کالا به صورت فوری را برای کالاهای سوپرمارکتی در تهران و کرج دارد و در ارسال زمان‌بندی شده هم کالا براساس زمانی که مشتری تعیین کرده به دست او می‌رسد. البته این فروشگاه آنلاین مدتی است سرویس تحویل فوری هم دارد و اگر در اطلاعات مربوط به کالا عبارت آبی‌رنگ «ارسال امروز» را ببینید می‌توانید سفارش را خیلی سریع و در همان روز دریافت کنید.

از سوی دیگر برخلاف راه‌های دیگر ارسال، تمام نقاط ایران تحت پوشش سرویس دیجی‌کالا هستند و کسانی که در نقاط دور افتاده کشور زندگی می‌کنند می‌توانند کالا سفارش دهند و آن را دریافت کنند.

در مقایسه با نکات منفی سرویس‌های دیگر، کاربران دیجی‌کالا مشکلات کمتری در این زمینه دارند. بسته‌های دیجی‌کالایی‌ها هم گاهی دیر به مقصد می‌رسند که دلایل مختلفی مثل مشکلات سرویس حمل و نقل، بدقولی فروشنده‌ها و بالا بودن تعداد سفارش در زمان برگزاری کمپین‌ها دارد اما کاربران این بازار آنلاین می‌توانند مطمئن باشند بسته‌های‌شان را سالم دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر