ارائه مدل استراتژیک بازاریابی مبتنی بر مزیت رقابتی
به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در تاریخ شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ وحید جواهری دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد از رساله خود با عنوان «ارائه مدل استراتژیک بازاریابی مبتنی بر مزیت رقابتی» در گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دفاع میکند.
در چکیده مقاله استخراج شده از این رساله آمده است که:
«پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی قابلیتهای استراتژیک بازاریابی مبتنی بر مزیت رقابتی در صنعت بانکداری برمبنای رویکرد داده بنیاد اجرا شده است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت.
نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری بود و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند (قضاوتی) انجام شد. مطابق با الگوی نظاممند نظریـة داده بنیـاد، برای جامعـة آماری خبرگان و مدیران با سابقه در صنعت بانکداری به تعداد ۱۵ نفر انتخاب شدند. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که برای موفقیت اجرای الگوی استراتژیک بازاریابی مبتنی بر مزیت رقابتی میبایست مدیران صنعت بانکداری با تلاش بیشتر در زمینه فعالیتهای مبتنی بر مزیت رقابتی، درک مثبتی را از بازاریابی در خود ایجاد کنند.
همچنین آنها میتوانند با تاکید بر قابلیتهای استراتژیک بازاریابی در راستای توجه به الگوهای رقابتی، تصویر بهتری از خدمات خود ارایه نموده و درجهت توسعه مزیت رقابتی گام بردارند. بعلاوه این پژوهش لزوم توجه به قابلیتهای استراتژیک بازاریابی مبتنی بر مزیت رقابتی در صنعت بانکداری را به مدیران گوشزد میکند.»
عباس حیدری و بهرام خیری به عنوان استاد راهنما و مشاور، وحید جواهری را در نگارش این پژوهش همراهی کردند.
پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان میتوانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/