صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
با هدف حذف آلودگی‌های زیست‌محیطی؛

«اُزُن ژنراتور» از سوی یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید محصولی به نام «اُزُن ژنراتور و اکسیژن‌ساز» با ظرفیت‌های متنوع و کاملاٌ بومی شده که قادر به حذف کامل آلودگی‌های زیست‌محیطی است.
کد خبر : 896103

خبرگزاری علم و فناوری آنا - حسین بوذری؛ در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش با حضور سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

براین اساس، شادی عزیزی‌ها مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان «فنون آردا سبز» به‌عنوان کارآفرین برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

این شرکت دانش‌بنیان در راستای پالایش آب و هوا و حذف آلودگی‌های زیست‌محیطی، راهکارهای مختلفی را ارائه کرده و اُزُن ژنراتور و اکسیژن‌ساز با ظرفیت‌های متنوع کاملاٌ بومی را طراحی و به مرحله تولید رسانده‌ است.

میزان اشتغال‌زایی این شرکت دانش‌بنیان که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، سه نفر بود که اکنون این تعداد به ۱۷ نفر رسیده و ۳۲ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

خبرنگار آنا در راستای فعالیت این شرکت دانش‌بنیان و کارآفرینی عزیزی‌ها، گفت‌و‌گویی را با شادی عزیزی‌ها مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ترتیب داده است.

از گسترش کارآفرینی تا افزایش نیروهای متخصص

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره دلایل برتری و انتخاب به عنوان کارآفرین برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شده‌ام. در مدت سپری شده از دانش متخصصان کشور استفاده کردم و با برنامه‌ریزی و افزایش تولید، موفق به ایجاد اشتغال و افزایش بیش از پنج برابری نیروی انسانی شرکت شدم.

وی، زمینه فعالیت شرکت توضیح داد و بیان کرد: شرکت دانش‌بنیان پیشرو در پالایش آب و هوا و حذف آلودگی‌های زیست‌محیطی با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت اُزُن ژنراتور در ایران شناخته شده و اکنون مفتخر است که راهکار مهندسی برای رفع بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی را شناسایی کرده و اُزُن ژنراتور و اکسیژن‌ساز با ظرفیت‌های متنوع کاملاٌ بومی را طراحی و به مرحله تولید رسانده‌ است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره اینکه برای چه تعداد افراد شغل ایجاد کرده‌اید؟ چنین پاسخ داد: تاکنون موفق به ایجاد اشتغال و افزایش بیش از پنج برابری نیروی انسانی از سه نفر در سال ۱۳۹۷ به ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۳۲ نفر به صورت غیرمستقیم در سال ۱۴۰۲ شده‌ایم.

عزیزی‌ها، برنامه‌های شرکت دانش‌بنیان را برای گسترش کارآفرینی و به‌کارگیری افراد بیشتر اینگونه توصیف کرد: این شرکت برنامه افزایش ظرفیت دستگاه‌ها و تولید محصولات جدید دانش‌بنیان را دستورکار دارد و سال آینده افزایش نیروی متخصص در زمینه‌های مهندسی الکترونیک و کنترل و مهندسی مکانیک را در برنامه داریم.

وی با تأکید بر اینکه کارآفرینی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، ادامه داد: در حقیقت کارآفرینی یک فرهنگ است و در راستای فرهنگ‌سازی کارآفرینی در جامعه باید اقدامات مؤثری انجام داد و اعتلای فرهنگ کارآفرینی با دو موضوع اساسی «شناخت بخش فرهنگی انجام کار» و «امکان انجام ریسک در خلق ایده نو در کسب و کار» مواجه است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: برای این مهم باید آموزش‌های کاربردی به کارشناسان متخصص و حمایت‌های اصولی از ایده‌های جدید صورت پذیرد و این شرکت تمام تلاش خود را برای انجام آموزش‌های کاربردی و حمایت از ایده‌های نو کارشناسان که جزء منشور سازمانی خود می‌داند، انجام خواهد داد.

عزیزی‌ها با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح در امر افزایش فرهنگ کارآفرینی در شرکت دانش‌بنیان منجر به تولید محصولات باکیفیت می‌شود، ادامه داد: از سویی تنوع بیشتر، افزایش درآمد شرکت و به‌تبع آن افزایش نیروی انسانی و رضایت کارکنان هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان است، امیدواریم میسر شود.

چالش‌های حوزه کارآفرینی چیست؟

وی یادآور شد: شاید تفکر غالب حاکم بر جامعه اینگونه باشد که افزایش فرهنگ کارآفرینی اساساً جزء وظایف دولت است؛ اما باید پذیرفت که شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان هسته اولیه ایجاد تفکر و فرهنگ کارآفرینی می‌توانند تأثیر بسزایی در این حوزه داشته باشند.

فعال حوزه دانش‌بنیان تشریح کرد: البته افزایش حمایت از محصولات داخلی در رسانه‌های فرهنگ‌ساز کمک بسیاری به شرکت‌های فناور در این حوزه خواهد داشت.

عزیزی‌ها، چالش‌های حوزه کارآفرینی و راهکارهای آن برای عبور از مشکلات را چنین برشمرد: ازجمله چالش‌ها افزایش مهاجرت نیرو‌های متخصص به خارج از کشور است که این شرکت تلاش داشته با ایجاد محیط مناسب برای کسب درآمد و رشد شخصی نیرو‌های متخصص نیرو‌های خود را حفظ کند.

وی، کمبود مواد اولیه باکیفیت را قطعات پایه الکترونیک مانند IC، کوارتز و استیل ۳۱۶ در سایز‌های کوچک عنوان کرد و افزود: در این بخش شرکت دانش‌بنیان با ایجاد جلسات کارشناسی با تولیدکنندگان عمده و شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مواد اولیه، نیاز‌ها را ارائه و از محصولات داخلی با کیفیت مناسب در تجهیزات خود استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تبیین کرد: تلاش داشتیم فاصله سیلابس‌های آموزشی با نیاز کارگاه‌های تولیدی و نیاز به آموزش اولیه فارغ‌التحصیلان را کمتر کنیم و در این زمینه سیاست شرکت آموزش کامل دانش فنی کسب شده به کارشناسان جدید خود است.

عزیزی‌ها متذکر شد: اغلب به‌دلیل بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به محصولات داخلی با ایجاد بخش فعال خدمات پس از فروش در شرکت دانش‌بنیان سعی در اعتمادسازی و تبلیغات از طریق مشتریان کردیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد: به‌دلیل نیاز به فضای تولیدی که با اعلام مراکز حمایتی صورت گرفته، فضای مناسب برای تحقیقات و ایجاد اشتغال برای این شرکت فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر