صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

برنامه ملی استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی آغاز شد

برنامه ملی استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری و ستاد توانمند‌سازی و تحول محلات آغاز شد.
کد خبر : 895484

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری‌مهر دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در برنامه ملی استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی در محلات با اشاره به اینکه ورودی‌های زیست‌بوم نوآوری کشور به ۱۵ سال رسیده است، عنوان کرد: این نکته توجه ویژه‌ای به حوزه مدارس دانش‌آموزی را می‌طلبد و در ادامه توجه ما به استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی موجب افزایش کیفیت اکوسیستم فناوری خواهد شد؛ زمانی که ما بر توانمندسازی دانش‌اموزان و ورودی‌های‌جدید سرمایه‌گذاری کنیم؛ موجب افزایش کیفیت اکوسیستم در مراحل بعدی خواهیم شد.

وی ادامه داد: این طرح به دنبال توانمندسازی محلات کم‌برخوردار و توانمندسازی نیازمند اتصال زنجیره‌ها توجه به آموزش، تعامل و هماهنگی میان متولیان طرح است همچنین درصورتی که این طرح به خوبی پیش رود سبب هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های متولی خواهد شد.

صدری مهر ضمن اینکه کارخانه‌های نوآوری را بازوی اجرایی و عملیاتی زیست بوم دانش‌بنیان‌ها خواند، اظهار کرد: کارخانه‌های نوآوری کشور، مامور ایجاد توسعه استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی شدند و پیگیری کلیت برنامه ملی استارت‌آپ‌های دانش آموزشی به کارخانه نوآوری استان البرز داده شد. همچنین در این راستا هر استانی مسئول است بر اساس آمایش مشاغل استان خود، محوریت استارتاپ دانش‌آموزی را دنبال کند.

وی اذعان کرد: نخستین گام در این برنامه استعدادیابی، برنامه‌ریزی و مشاوره جدی برای مسیر رشد دانش‌آموزان و ورود آنها به زیست‌بوم استارتاپی است. همچنین آموزش حل مسئله خلاق، تفکر خلاق، آموزش کار تیمی از جمله برنامه‌هایی است که در نظر دارند.

به گفته صدری مهر، ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای خلق کسب‌وکار‌های کوچک که با حمایت کارخانه‌های نوآوری و ستاد توانمند سازی و تحولات محلات ۲۰۲۰ رقم می‌خورد از جمله خروجی‌های این آموزش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه در مدارس به جای استادها، نیازمند منتور‌هایی جهت کمک به رشد استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی هستیم، ادامه داد: در این راستا با راهنمایی دانش‌آموزان علاقمند به اکوسیستم فناوری، پس از آموزش‌های لازم به تیم‌هایی تبدیل می‌شوند و به تدریج شاهد شکل‌گیری کسب‌وکار‌های کوچک از گلوگاه این تیم‌ها خواهیم بود.

وی خروجی طرح مذکور را کسب‌وکار‌های فناورانه اعلام کرد و گفت: این برنامه براساس نیاز‌های فعلی مشاغل در استان‌ها و آینده نگری مشاغل در دنیا، تحولات جدی را به دنبال دارد.

دستیار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در امر ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در پایان تصریح کرد: در دو روز ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه، مدیران تمام کارخانه‌های نوآوری در محل کارخانه نوآوری زاهدان جهت انتقال تجربه دورهم جمع شدند و در این گردهمایی مقرر شد برنامه انجام پروژه مذکور از آغاز سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر