صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

تحقق ۵.۶ میلیارد تومانی درآمد دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اعلام کرد که دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه ۶.۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد داشته که میزان ۵.۶ میلیارد تومان آن محقق شده است.
کد خبر : 895310

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جمع اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج گفت: امیدوارم خدمتگزار خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و به درستی به وظیفه خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم امسال بر آن تأکید داشته‌اند انتخابات و التزام به آن است و باید با حضور در پای صندوق‌های رأی همراه خانواده انتخابات پرشوری داشته باشیم و مجال بهره‌برداری به دشمن را ندهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز متذکر شد: به طور مستمر با دانشکده‌های مختلف این جلسات را برگزار کرده‌ایم و این چرخه باید در دانشگاه ایجاد شود و این رویه استمرار یابد تا مسائل و کاستی‌های موجود مطرح و درصدد پیگیری و رفع و تسهیل موانع و مشکلات باشیم.

کلانتری تبیین کرد: براساس پیش‌بینی بودجه در نیمسال نخست برای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی جذب ۸۰۰ دانشجو مدنظر قرار گرفت که تعداد جمعیت دانشجویی از ۵۰۰ به ۷۷۴ دانشجو افزایش یافته و این آمار نزدیک و قابل قبول بوده و به‌لحاظ درآمدی نیز ۶.۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد داشتیم که میزان ۵.۶ میلیارد تومان محقق شده است.

وی در ادامه توضیح داد: البته در ۶ ماه دوم سال تحصیلی تعهدات دیگری وجود دارد که امیدواریم براساس آن تعهدات عمل شود و فعالیت‌های خوب و شایسته‌ای برای مجموعه دانشگاه رقم بخورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: به‌لحاظ درآمد غیرشهریه‌ای با توجه به سهمی که در بودجه داریم ۵.۱۱ میلیارد سهم دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بوده که در این موضوع نیازمند تلاش و فعالیت بیشتری هستیم.

انتظار از دانشکده کشاورزی در زمینه کیفیت آموزش بیشتر است

کلانتری اضافه کرد: با توجه به تأکید رئیس دانشگاه اسلامی درباره موضوع فرهنگی، کیفیت آموزش و درآمد غیرشهریه‌ای، انتظار از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی بیشتر است.

وی تبیین کرد: باید در موضوعات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری بیشتر تلاش کنیم و تنها درآمد‌های شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای ملاک نیست؛ بلکه استادان باید بر موضوعات فرهنگی هم تأکید داشته باشند و دانشجو را به سمتی هدایت کنند که اخلاق، روش مناسب، حجاب و آداب اسلامی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: استادان علاوه بر آموزش شرح وظایف دیگری هم دارند و تنها رسالت ما در دانشگاه، تدریس نیست؛ بلکه باید خود را بسنجیم و ببینیم کجای کار قرار داریم، اعضای هیئت علمی در موضوع پروپوزال‌ها دقت لازم را به عمل آورند و ارزش کار علمی پروپوزال را با دقت بنگرند و توجه بیشتری به موضوعات داشته باشند و این آمادگی وجود دارد که از پروپوزال استادانی که در زمینه رفع مشکلات کشور در بُعد پژوهشی یا فناوری باشد، حمایت و تأمین اعتبار کنیم.

کلانتری تأکید کرد: سال گذشته رتبه دانشگاه از ۲ به ۱ و امسال هم به رتبه A+ ارتقاء یافته و این حاصل تلاش استادان دانشگاه است، توجه به تحقیقات بنیادی و کاربردی در دانشگاه، فعالیت در پروژه‌ها و طرح‌های برون‌دانشگاهی، ارائه خدمات فناوری و نوآوری به دانشجو و دانشگاه و مجموعه‌های خارج دانشگاه، ارائه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با شبکه آزمایشگاهی و کسب درآمد، برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارتی، ارائه خدمات تخصصی، ارائه طرح بنیادی و کاربردی و پاسخگویی مناسب به دانشجو ازجمله مواردی است که استادان می‌توانند در حضور موظفی خود در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ساختار دانشکده‌ها تغییراتی کرده و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به‌عنوان دانشکده کشاورزی، آب، غذا و فراسودمند‌ها شکل خواهد گرفت که با این تغییر و تحولات و با بُعد محتوایی که در داخل این مجموعه انجام می‌گیرد جذب دانشجوی بیشتری خواهیم داشت و میان‌رشته‌ای‌ها بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر