صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

وزیر راه: مجوز ایرلاین‌های گران‌فروش را لغو می‌کنم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شرکت‌های گران‌فروش بلیت هواپیما تعارف نداریم، گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی سیاست‌هایی که گذاشته شده را رعایت نکنند، تا لغو مجوز، مقابل آنها می‌ایستم.
کد خبر : 895237

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش در آیین بهره‌برداری از هشت پروژه در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: صنعت هوانوردی مسافری یعنی قیمت، فناوری، فروش، خرید، کنترل موجودی. وقتی درباره صنعت هوایی حرف می‌زنیم این نیست که بگوییم هواپیما آوردیم یا می‌آوردیم. باید مدیریت صنعت را انجام دهیم که از مدیریت فنی خیلی بالاتر است. اگر نگاه ما به صنعت ناقص باشد یک جا‌هایی از صنعت می‌لنگد.

وی با بیان اینکه مردم به‌عنوان مشتریان اصلی صنعت به میزان خدمات توجه می‌کنند و فعالیت‌ها و خدمات پشت صحنه را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند، افزود: تصور مردم از صنعت هوایی، جزئی از صنعت است و می‌تواند بازدارنده و پیش‌برنده باشد. ما در استفاده از حمل‌ونقل هوایی چند گیر داریم که یکی از آنها تحریم‌هاست. با این وجود اتفاقات خوبی طی سال‌های اخیر روی داده است.

محکوم به توسعه ناوگان هوایی هستیم

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کردی ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم چرا که یکی از مشکلات امروز حمل‌ونقل هوایی ناترازی عرصه و تقاضاست. این وظیفه ما است که مشکل را رفع کنیم و به تقاضا‌ها پاسخ دهیم. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم تحریم هستیم و باید مشکلات را مدیریت کنیم. البته در حوزه توسعه ناوگان محدودیت اطلاع رسانی داریم تا واردات ضربه نخورد.

از تهاتر نفتی برای واردات هواپیما استفاده می‌کنیم

بذرپاش با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان هوایی اظهار کرد: از تمام شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم هر کدام که امکان دارند واردات هواپیما را انجام دهند. برای توسعه ناوگان هوایی از منابع وزارت راه و شهرسازی و تهاتر نفتی استفاده می‌کنیم؛ حتی اگر لازم باشد برای این کار مجوز هم می‌گیریم. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بلیت هواپیما بهانه رابطه صنعت با مردم است، گفت: مردم بلیت را از ایرلاین می‌خرند، اما پشتیبان شرکت، فرودگاه است. من پشت شرکت‌ها هستم، اما اگر شرکت‌های هواپیمایی سیاست‌هایی که گذاشته شده را رعایت نکنند، تا لغو مجوز مقابل آنها می‌ایستم. با کسی تعارف نداریم، با لغو مجوز یک ایرلاین هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت هواپیمایی که خودش صاحب همه اختیارات نیست، مگر می‌توان ایرلاین را بدون خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و ... تصور کرد؟ دولت سیاستی دارد، همان‌طور که در پرواز‌های خارجی اجازه آزادی عمل دادیم در پرواز‌های داخلی هم کمک می‌کنیم تا رضایت‌مندی مردم محقق شود. همین الان امکان صدور مجوز برای ۲۰ شرکت هواپیمایی داریم، اما اگر یک ایرلاین در کترینگ خدمات نامناسب دهد، کل خدمات صنعت هوایی زیر سوال می‌رود.

بذرپاش با اشاره به پرداخت یارانه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی گفت: وقتی سوخت لیتری ۶۰۰ تومانی می‌دهیم یعنی رایگان، در این حوزه برخی بخش‌های دولت ملاحظاتی دارند ولی به احترام نظر ما در موضوع نرخ سوخت هواپیما اقداماتی نکرده‌اند. در موضوع نرخ بلیت، بخش اعظم شرکت‌ها با ما همراه هستند و فقط دو تا سه شرکت کم‌کاری می‌کنند، قطعا صرفه و صلاح شرکت‌ها، مردم و کشور باید توامان رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر