صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
احسان عربی مفرد*

چشم و گوش دانشگاه تیزتر می‌شود، زبانش گویاتر

نزدیک به یک سال پیش بود که دکتر محمدمصطفی دعاگویی سرپرست وقت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقا و بهبود و تثبیت جایگاه سازمانی روابط عمومی واحدها و مراکز آموزشی در ساختار جدید و متعاقبا ابلاغ ماموریت‌ها و شرح وظایف جدید روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 89509

ساختار سازمانی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در 5 درجه جامع، بسیار بزرگ، بزرگ، متوسط و کوچک و مراکز آموزشی در این بخشنامه تعیین شده و بر نقش کلیدی و ماموریت‌های حوزه روابط عمومی تاکید کرده و جایگاه سازمانی این حوزه از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوردار خواهد بود.


بر اساس پیشنهاد حوزه ریاست و روابط عمومی در ساختار تشکیلاتی جدید، جایگاه روابط عمومی در واحدهای جامع اداره کل، بسیار بزرگ مدیریت، بزرگ و متوسط اداره و کوچک دفتر ریاست و روابط عمومی پیش بینی شده که خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته به تصویب کارگروه ذی‌ربط و نهایتا ریاست عالیه دانشگاه رسیده است.


این بخشنامه باعث شد تا موجی از انگیزه در روابط عمومی های واحدهای دانشگاهی کشور ایجاد شود و بر این امر صحه گذارد که نه فقط جایگاه روابط عمومی واحدها و مراکز در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یافته بلکه باعث شد تا رویکرد علمی و تخصصی روابط عمومی ها و اثرگذاری آنها بر حوزه مخاطبان به ویژه جامعه کارکنان و اعضای هیات علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش ارتقا یابد.


حال که نزدیک به یک سال از ابلاغ آن بخشنامه می گذرد، فردا و به مدت دو روز شاهد برگزاری همایش سراسری مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای این دانشگاه به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور هستیم.




اقدامی که در راس آن دکتر حسین منوری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته اجرایی آن - که از خود مدیران روابط عمومی واحدهای دانشگاهی کمک گرفته شده - قرار دارند و باعث جنب و جوشی وصف برانگیز در میان مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای دانشگاهی شد و انگیزه برای فعالیت مضاعف در این حوزه پرزحمت و حساس را برانگیخت.


همایش سراسری مدیران و مسئولان روابط عمومی واحدهای دانشگاهی قرار است روزهای 11 و 12 خرداد جاری در سازمان مرکزی دانشگاه با سخنرانی مسئولان دانشگاه و مدیران این حوزه در سالن استاد شهید مطهری برگزار شود.


مدیران و معاون های دانشگاه بر این عقیده اند که برای موفقیت در معرفی توانمندی‌های دانشگاه تشکیلات سازمانی روابط عمومی باید مورد بازبینی قرار گیرد، چراکه بازتعریف ماموریت های روابط عمومی اقدامی مناسب و در راستای رشد و تعالی مجموعه دانشگاه است؛ در این بین روابط‌عمومی‌ها هم باید با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنند

در این همایش مشکلات و درخواست‌های مدیران روابط عمومی در 6 کارگروه‌ منطقه‌ای تشکیل شده و بررسی خواهد شد و مدیران رسانه‌های دانشگاه نیز مطالبی در راستای اهداف دانشگاه و ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها و ارتباط بیشتر با رسانه‌های دانشگاه برای پوشش فعالیت‌های علمی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بیان خواهند کرد.



انتظار می رود تا این اقدام مسئولان ارشد روابط عمومی در سازمان مرکزی منجر به حل چالش های این حوزه و رفع کاستی ها و برآورده شدن خواست های مطرح شده فعالان عرصه روابط عمومی در واحدهای دانشگاهی شود. خواست هایی که سال هاست در انتظار چنین همایش سراسری بود تا واگویه ای برای سختی ها، کمبودها، درددل ها و انتظارات آنان باشد، چراکه واضح و مبرهن است؛ برگزاری موفق همایش ها، برنامه ها و اجلاس های سراسری در سازمان مرکزی و واحدها در سطوح ملی، بین المللی و منطقه ای همچون جشنواره فرهیختگان که مسئولان عالی کشوری و دانشگاهی در آنها حضور داشته اند، بدون کمترین حاشیه، گذشته از زحمت مسئولان و دیگر عوامل، نتیجه و حاصل زحمات و سخت کوشی های این بخش حساس از دانشگاه بوده است.


پرواضح است که مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این همایش استقبال خوبی به عمل آورده اند و با پیشنهادها و اعلام نظر خود به رئیس و مسئولان کمیته اجرایی انتظار دارند تا این اعلام نظرها و پیشنهادها مورد توجه مسئولان ارشد دانشگاه و مدیران این بخش قرار گرفته و در راستای هدفی که همه مسئولان و کارکنان در دانشگاه به دنبال آن هستند به کار گرفته شود و آن هدف، چیزی نیست جز فعالیت برای کیفی‌سازی دانشگاه و حرکت به سمت کارآفرینی و بین المللی شدن و اجرای سیاست های اصلی و بالادستی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان.


مدیران و معاون های دانشگاه هم بر این عقیده اند که برای موفقیت در معرفی توانمندی‌های دانشگاه تشکیلات سازمانی روابط عمومی باید مورد بازبینی قرار گیرد، چراکه بازتعریف ماموریت های روابط عمومی اقدامی مناسب و در راستای رشد و تعالی مجموعه دانشگاه است؛ در این بین روابط‌عمومی‌ها هم باید با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر معرفی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنند.


این بخش آنچنان حساس و تاثیرگذار در پیشرفت علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... دانشگاه است که همه مسئولان اعم از دانشگاهی و کشوری بر آن صحه می گذارند و آن را چشم و گوش هر سازمانی می دانند. جایگاهی که علی رغم همه حساسیت ها و سختی ها و تنگناهای این بخش بخوبی جای خود را حفظ کرده و با برگزاری این همایش می رود تا نه فقط جایگاه کنونی خود را حفظ کرده بلکه به ارتقای بیش از پیش آن کمک شایانی بکند و چشم و گوش و زبان دانشگاه تیزتر و گویا تر شود.


با وجود همه سختی ها و تنگاها، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام خود به این فعالان پرتلاش خطاب به همکاران روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی، واحدها و مراکز دانشگاهی از آنان خواسته تا به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و یکی از دستاوردهای ارزشمند پس از انقلاب اسلامی، با وجود همه ناملایمات و تنگ نظری ها، بیش از پیش شفافیت، آگاهی بخشی و پرهیز از سیاسی کاری را سرلوحه اقدامات خود در امر اطلاع رسانی و ارتباط با جامعه هدف خود یعنی استادان، دانشجویان و کارکنان قرار دهند و در این مسیر بیش از پیش نسبت به مطلع کردن افکارعمومی از تحولات، موفقیت ها و فرآیندهای اثربخش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی، پژوهشی و فناوری کشور تلاش مستمر داشته باشند.


*دبیر واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا


انتهای پیام/

ارسال نظر