مرکز نوآوریهای شرکت خدمات پس از فروش یک شرکت خودروسازی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدریمهر دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساختهای فناوری و نوآوری در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری یک شرکت خودروسازی با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری، اغلب کاری زمانبر است،گفت: این حرکت پرشتاب را نشانی از عزم جدی این مجموعه خودروسازی در پیوستن به زیست بوم فناوری و نوآوری قلمدادکرد.
وی ادامه داد: معمولا وقتی در مجموعههای صنعتی، مراکز نوآوری شکل میگیرد، مهمترین مسئه، فرهنگ شرکت است و باید دید که آن مجموعه به مرکز نوآوری خود به مثابه هزینه مینگرد یا درآمد؟ در جلسه شورای معاونان مجموعه چه جایگاهی برای این مرکز و مدیریت آن قائل است؟ این نکته مهمی است که همواره مراکز نوآوری با آن مواجه هستند. از این رو، یکی از پیش شرطهای توفیق مرکز نوآوری ایساکو، بیتردید، سهم و جایگاهی است که در آینده برای این بخش (مرکز نوآوری) در سیاستهای خود قائل میشود.
به گفته وی، نه دانشگاه به صرف راهاندازی مرکز نوآوری، نسل سوم میشود، نه شرکت و بخش صنعتی با ایجاد مرکز نوآوری، نوآور و ما نباید تنها به این نقطه بسنده کنیم.
صدریمهر با بیان این که هدف مراکز نوآوری در بخشهای صنعتی باید توسعه بازار، کسب درآمد و نهایتا ارتقا مجموعه باشد، تاکید کرد که ما باید «مشکل» را به «مسأله» تبدیل کنیم چرا که کار دانشجو حل مسأله است نه تعریف آن و یکی از دستورکارهای مراکز نوآوری نیز باید همین تعریف مسألهها و تبدیل آنها به RFP (Request For Proposal) باشد.
وی بر حمایت معاونت علمی از این مرکز تاکید و طرح اعتبار مالیاتی را فرصتی مغتنم برای عملیاتی کردن این حمایتها دید و گفت: طرحهای فناورانهای که میتوانند برای صنعت و کشور راهگشا باشند، مشمول اعتبارهای مالیاتی خواهند شد.
انتهای پیام/