صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
معاون وزیر علوم در نشست خبری:

۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود/ آغاز احداث بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی برای استادان دانشگاه‌ها

معاون مالی وزارت علوم از رشد ۳۰ درصدی خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی نیز در مرحله ساخت قرار دارد که تا پایان سال ۱۴۰۴ به دانشجویان اختصاص می‌یابد.
کد خبر : 894829

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر ۱۴۰۲، ۸۱ پروژه عمرانی با زیر بنای ۱۴۷ هزار متر مربع با تامین بودجه ۱۶۸۰ میلیارد در قالب کاربری‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، خوابگاه‌های مجردی و متاهلی در ۲۷ استان و ۳۶ دانشگاه در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ذیل قانون نهضت اراضی مسکن در ۷۱ دانشگاه بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار از اراضی را شناسایی کرده‌ایم و به نهضت ساخت مسکن استادان و کارکنان اختصاص داده‌ایم و هم اکنون آن چیزی که در برنامه داریم این است که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۳ دانشگاه در ۳۰۰ هکتار در آستانه آماده سازی و واگذاری ساخت مسکن به استادان و کارکنان است.

رشد ۳۰ درصدی خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم

خطیبی با بیان اینکه ساخت خوابگاه‌های متاهلی اهمیت فوق العاده‌ای در نگهداشت نخبگان و افزایش موالید و جمعیت دارد، تاکید کرد: ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی از سال ۱۳۱۳ که دانشگاه تهران افتتاح شد تا پایان دولت دوازدهم قریب به ۱۰۰۰ واحد بود و ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی را از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ ساخته ایم، یعنی ۳۰ درصد رشد در دو سال گذشته و هم اکنون ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در مرحله ساخت قرار دارد که تا پایان سال ۱۴۰۴ به دانشجویان اختصاص می‌یابد.

دانشگاه‌ها در ساخت مسکن اساتید از بودجه و تملک دارایی خود هزینه کنند

معاون مالی، اداری و منابع وزارت علوم ادامه داد: ۱۰ درصد از تملک دارایی و ۱۰ درصد از بودجه هر دانشگاه باید به ساخت خوابگاه متاهلی اختصاص یابد.

وی گفت: پاداش پایان خدمت تمام کارکنان آموزش عالی از قبیل کارکنان و هیئت‌ علمی‌ها را که به سن بازنشستگی رسیده‌اند را تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه کرده‌ایم.

فوق العاده کارکنان و یاوران علمی در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شد

خطیبی گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف فوق العاده خاص برای کارکنان برخی وزارتخانه ها در نظر گرفته است و با پیگیری های وزارت علوم و شخص وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی، این فوق العاده خاص که ۳ هزار امتیاز است روی حکم یاوران علمی یا کارکنان غیر عضو هیئت علمی دانشگاه ها نیز لحاظ می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر