صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

فروش تولیدات مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه ملی صنایع دستی

مددجویان کارآفرین کمیته امداد برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی محصولات و تولیدات خود را عرضه و به فروش می رسانند.
کد خبر : 89478

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، کارآفرینان و توانمندان کمیته امداد تولیدات خود را در زمینه فرش دستباف، گلیم، جاجیم، مینا کاری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، قلم زنی، ملیله کاری، رومیزی، ترمه دوزی، تابلوهای قلم زنی در غرفه شرکت صنعت آفرینان امداد واقع در شبستان مصلی عرضه کرده‌اند.


منوچهر رزمجو، قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه ۱۶ درصد تولیدات صنایع دستی کشور را مددجویان این نهاد تامین می‌کنند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال قصد داریم تنوع بخشی در طرح‌های خودکفایی امداد را افزایش دهیم و مددجویان با توجه به نیازهای کشور اقدام به تولید محصول کنند. این نهاد توانست سال گذشته با برنامه ریزی‌های دقیق و مدون برای ۱۳۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری یک‌صد هزار خانواده توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شوند همچنین سال گذشته ۱۰۶ هزار تسهیلات اشتغالزایی به ۲۶ هزار مددجو پرداخت شده که به طور میانگین به هر فرد ۱۵ میلیون تومان اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه سرانه اشتغالزایی در طرح‌های فرش و گلیم حدود ۱.۱ نفر برای هر طرح است، افزود: طی پنج سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۶۰ طرح در گروه صنایع دستی اجرا شده است که شامل زیورآلات، دستبافت‌های سنتی، رودوزی، حصیر بافی و تولید فرآورده‌های چرمی و پوست بوده است به طوری که ۹۲درصد مجریان این طرح‌ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده‌اند.


رزمجو گفت: طی پنج سال گذشته حدود ۷۹ هزار و ۳۸۰ طرح در گروه فرش و گلیم اجرا شده است که شامل تابلو فرش، فرش، گبه، گلیم و ورنی بوده است. میزان تولیدات فرش و گلیم مددجویان سال گذشته بیش از ۱۳۵ هزار مترمربع با ارزش ریالی یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال بوده است. ۸۶ درصد مجریان طرح‌های فرش و گلیم را زنان شامل می‌شوند.


به گزارش آنا،شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد از شرکت‌های تابعه شرکت توسعه تجارت و سرمایه امداد است که به عنوان زیر مجموعه مجتمع اقتصادی این نهاد فعالیت می‌کند و به صورت تخصصی به بازاریابی محصولات مددجویان می‌پردازد.تولیدات مددجویان کمیته امداد در محل شبستان اصلی مصلی عرضه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان به صنایع دستی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر