صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

دادستان کل کشور: فضای مجازی مسموم است و باید فضای مجازی ملی ایجاد کنیم

دادستان کل کشور با بیان اینکه در جلسه روز گذشته شورای عالی فضای مجازی تصمیماتی مبنی‌ بر سر و سامان دادن به سامانه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این زمینه با صحبت‌های روز گذشته مسلماً با سرعت بیشتری حرکت خواهیم کرد و باید فضای مجازی ملی به وجود آید.
کد خبر : 89471

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اختیارات دادستان کل کشور که مغفول مانده است، اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان وظیفه مسئولیت و تکلیف به دادستان کل واگذار شده است در حد توان و با توجه به عِده و عُده در اختیار و بر اساس قانون باید به آن بپردازیم.


وی افزود: از سال 92 که آیین دادرسی کیفری جدید به تصویب رسید اختیارات دادستان افزایش پیدا کرد اما ما برای اجرای این مقدار از مسئولیتی که واگذار شده است تجهیزات لازم را در اختیار نداریم.


دادستان کل کشور با بیان اینکه در حد مقدورات به دنبال فراهم کردن زمینه اجرای مسئولیت‌ها هستیم، افزود: در این راستا کارگروه‌ها یا معاونت‌هایی را بنا داریم در دادستانی به وجود آوریم یا آنهایی که از گذشته وجود داشته است، تکمیل کنیم. یکی از دلایلی که من تا به امروز برنامه خود را اعلام نکرده‌ام این است که هنوز تمهیدات مقدماتی در این زمینه به پایان نرسیده است.


حجتالاسلام منتظری ادامه داد: در رابطه با مساله نظارت بر دادسراها و دفاع از حقوق عامه و صیانت از حقوق آنها باید اقداماتی انجام شود که نیاز به مقدمات دارد. نظارت بر دادسراها باید به صورت سیستمی و آی‌تی باشد زمینه‌های لازم فراهم شده که ظرف چند ماه آینده این کار را پیش می‌بریم.


وی در خصوص نقش پلیس در این راستا توضیح داد: پلیس یک ابزار قضائی در اختیار قوه قضائیه است و به نوعی ضابط قضائی محسوب می‌شود. قوه قضائیه بدون پلیس موفق نخواهد شد پس پلیس باید تقویت شود.


دادستان کل کشور با بیان اینکه پلیس در رابطه با ضابط قضائی بودن از لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه است، افزود: آیین دادرسی کیفری جدید محدودیت‌هایی را برای پلیس به وجود آورده است که منجر شده مشکلاتی در این زمینه به وجود آید. پس در راستای کمک به این موضوع باید این قانون‌ها اصلاح شود. مساله امنیت مردم و جامعه است، این موضوع نباید نادیده گرفته شود، کوچکترین مشکلی نباید امنیت جامعه را تهدید کند لذا ما باید کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.


حجت‌الاسلام منتظری در مورد مشکلات به وجود آمده در فضای مجازی و ابزار ارتباطی تلگرام اضافه کرد: ما در این رابطه حرف زیاد داریم. مقام معظم رهبری نیز در بیانات اخیر خود در زمینه فضای مجازی از دولت و وزارت ارتباطات گلایه‌مند بودند. در جلسه روز گذشته شورای عالی فضای مجازی خوشبختانه تذکرات و هشدارها به منشأ بروز داده شد و صحبت‌هایی در زمینه سر و سامان دادن به سامانه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت. دادستان کل کشور، رئیس کارگروه مصادیق مجرمانه است و ما در حد توان در این زمینه فعال هستیم.


وی با بیان اینکه فضای مجازی مسموم است و مورد رصد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما باید با هزاران مرکز فساد مقابله کنیم و یک فضای مجازی ملی را به وجود آوریم. با گامی که از دیروز در شورای عالی فضای مجازی برداشته شد با سرعت بیشتری در این زمینه حرکت خواهیم کرد. دشمنان نیز در این زمینه اهداف تعریف شده‌‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و ما نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود که ورود به حریم خانواده‌ها است برسد.



انتهای پیام/

ارسال نظر