صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی؛ چراغی روشن برای حرکت به سمت نیازمحوری+ فیلم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رویکرد حل مسئله و دانشگاه اجتماعی در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی باعث حرکت بسیاری از روند‌های سنتی دانشگاه به سمت نیاز‌ها و تقاضا‌های موجود در جامعه می‌شود. 
کد خبر : 893082

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ارزیابی نمایشگاه روایت تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه روایت تحول یک نمایشگاه جالب و پویا در رابطه با اتفاقات چهار سال اخیر این دانشگاه بوده است. 

وی افزود: سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به برنامه‌ها و راه‌کنش‌هایی شده است و با یک نگاه ساماندهی، این برنامه‌ها در حوزه آموزش، پژوهش و حوزه‌های فرهنگی در حال اجراست که بسیار جای مباهات دارد. 

خسرویان تصریح کرد: امیدوار هستیم، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک میراث ملی که در حوزه آموزش عالی خصوصی کار می‌کند، الگویی با نگاه تحولی برای توسعه آموزش عالی در کشور باشد. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: اینکه رویکرد حل مسئله و دانشگاه اجتماعی در سند تحول تحولی دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، باعث می‌شود که بسیاری از روند‌های سنتی دانشگاه به سمت نیاز‌ها و تقاضا‌های موجود جامعه حرکت کند.

لزوم در نظر گرفتن بودجه مناسب برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید اجازه دهیم تا دانش‌آموختگان بیشتری از آموزش و پرورش وارد حوزه‌های فنی و حرفه‌ای شوند، البته از طرف دیگر سرانه‌های بودجه مرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور بسیار ناچیز است، انتظار می‌رفت که در برنامه هفتم این سرانه‌ها اصلاح شود، ولی تکالیف برنامه هفتم نسبت به برنامه ششم توسعه بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است که برای این میزان باید زیرساخت و تجهیزات و منابع انسانی توسعه یابد، ولی آثار مالی آن در برنامه هفتم بودجه کشور دیده نشده است و امیدواریم تحول و نگاه ایجاد شود تا بتوانیم زیرساخت‌های کشور را برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به وجود آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر