صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲

ورود دانشگاه آزاد به تسهیل‌گری در مدیریت روستایی کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با اعلام برگزاری دوره جامع آموزش تسهیل‌گران توسعه روستایی در شهرستان مرودشت گفت: توسعه و تعمیم اهمیت و ضرورت تسهیل‌گری در مدیریت روستایی کشور از اهداف برگزاری این دوره است.
کد خبر : 893035
سیروس فارسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در گفت‌وگو برنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام برگزاری دوره جامع آموزش تسهی‌لگران توسعه روستایی در شهرستان مرودشت اظهار کرد: این دوره با همکاری فرمانداری، بخشداران و دهیاران این شهرستان برگزار می‌ شود.
 
وی اضافه کرد: دوره جامع آموزش تسهیلگران توسعه روستایی براساس تفاهم‌نامه قرارگاه جهادی وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای مبتنی بر ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مزیت‌های موجود در روستا برگزار می‌شود.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افزود: ایجاد بستر مناسب برای به فعالیت درآوردن ظرفیت‌های موجود در روستا، تقویت مهارت‌های علمی و آموزشی و توانمندسازی جامعه هدف، هم‌افزایی و به اشتراک‌گذاری تجارت دهیاری‌ها با رویکرد تسهیلگری، توسعه و تعمیم اهمیت و ضرورت تسهیل‌گردی در مدیریت روستایی کشور، تسهیل تعامل بین دهیاران، مردم  و شوراهای اسلامی روستا و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، پی بردن به مسائل و مشکلات واقعی توسط مردم، برنامه‌ریزی، اجرا و پایش برنامه در راستای حل مسائل با همکاری و مشارکت مردم از دیگر اهداف مورد توجه در این تفاهم‌نامه است.
 
فارسی خاطرنشان کرد: ساکنین فعلی و سابق روستا، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا، فعالان تسهیلگری، روحانیون مستقر در روستا، ایلات و عشایر و علاقه‌مندان و فعالان حوزه روستا می‌توانند تا تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه با مراجعه به آدرس meshkat.iau.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
وی متذکر شد: در این راستا جلسات متعددی با همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برای انجام اقدامات لازم و عملی و چگونگی تبلیغات در سطح شهرستان به‌خصوص در روستاها و همچنین نامه‌نگاری‌ها و دیدارهای حضوری با فرماندار و بخشداران در محل فرمانداری صورت گرفته و پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی توزیع شده؛ امیدواریم این طرح مورد استقبال دهیاران قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر