صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
کولیوند در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی در هر ساعت پرواز برای یافتن کوهنوردان مفقودی

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: هر یک ساعت پرواز بالگرد علاوه بر مخاطرات جانی که در زمان جست‌وجوی کوهنوردان مفقودشده برای امدادگران و نجاتگران حاضر در آن به دنبال دارد، ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه صرف می‌شود.
کد خبر : 892443

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: به‌رغم هشدار‌های مکرری که سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مثل سایر دستگاه‌های مربوط در خصوص عدم صعود به ارتفاعات برفگیر به کوهنوردان می‌دهد، متاسفانه عده‌ای از این عزیزان توجهی به هشدار‌ها ندارند.

وی تصریح کرد: در زمان‌های مختلفی که بارش برف و باران را در نقاط گوناگون کشور پیش رو داریم به کوهنوردان و علاقه‌مندان به این ورزش هشدار داده می‌شود که از صعود به قله‌های مرتفع و کوهنوردی خودداری کنند، اما همچنان برخی با این هشدار‌ها به شوخی رفتار می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: از نظر اقتصادی واقعا خیلی برای یافتن کوهنوردانی که در زمستان و به ویژه زمان بارش برف به ارتفاعات رفته و دچار حادثه شده و یا مفقود می‌شوند، هزینه می‌شود.

کولیوند اضافه کرد: هر یک ساعت پرواز بالگرد علاوه بر مخاطرات جانی که در رمان جستجوی مفقودین برای امدادگران و نجاتگران حاضر در آن دارد، ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که عزیزان کوهنورد به هشدار‌های سازمان هواشناسی و همچنین هشدار‌هایی که دستگاه‌هایی مثل جمعیت هلال احمر و سایر نهاد‌ها در مراحل مختلف و در زمان بروز حوادث جوی صادر می‌کنند، توجه کرده و به آن هشدار‌ها اهمیت بدهند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در صورت توجه کوهنوردان به هشدار‌ها نه خسارات جانی و مالی برای هلال احمر و نجاتگران این جمعیت به وجود می‌آید و نه اینکه خودشان مشکل پیدا می‌کنند.

کولیوند تصریح کرد: دچار مشکل شدن کوهنوردان تنها خود آن‌ها را دچار مشکل نخواهد کرد و علاوه بر امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خانواده و عزیزان خود را هم دچار مشکلات متعددی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر