صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
معاون علمی رئیس‌جمهور:

فناوری تنها مسیر تحقق چشم‌اندازهای جدید پزشکی در دنیاست

دهقانی فیروزآبادی از تغییر رویکرد بنیاد ملی نخبگان از خوداظهاری به شناسایی فعال خبر داد و گفت: راهکارهای فناورانه تنها مسیر تحقق چشم‌اندازهای جدید پزشکی ازجمله طب بازساختی و پزشکی فردمحور است.
کد خبر : 892307

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی اظهار کرد: کشور ما امروز ازنظر داشته‌ها، علم، فناوری و خدمات حوزه سلامت در دنیا جایگاه بالایی دارد که مرهون تلاش‌های جامعه پزشکی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نظام در حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین داشته‌های مردمی انقلاب اسلامی، نظام سلامت است، افزود: در حوزه سلامت امروز افق‌های جدیدی ازجمله پزشکی فردمحور و پزشکی بازساختی مطرح‌شده و در درمان بیماری‌هایی که بشر تاکنون نتوانسته بر آن غلبه کند، با تغییر پارادیم نگاه به درمان و سلامت، راهکارهای فناورانه و جدید ایجاد شده است.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: حرکت جامعه سلامت و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت فناوری، یک ضرورت جدی است و حوزه سلامت ازآنجا که به‌طور مستقیم با بازار مصرف، اقتصاد و مراجعان خود در ارتباط است، به شکل نیاز محور و عملیاتی می‌تواند فعالیت کند.

وی ادامه داد: بهترین دستاوردها در شرکت‌های دانش‌بنیان، زمانی حاصل‌شده که فعالان حوزه سلامت با شناسایی شرایط، نیازها و بازار، مجوزها و فرآیندها در توسعه محصول، فناوری و خدمت جدید مشارکت کرده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: سازوکار شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقایافته و شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا پس از حداکثر ۶ ماه فعالیت فناورانه می‌توانند دانش‌بنیان شوند و شرکت‌های نوپا تا ۵ سال اول و زمانی که گردش مالی آن‌ها از ۵ میلیارد تومان بالاتر نرفته، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی از تغییر رویکرد بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی و حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: نظام شناسایی بنیاد ملی نخبگان از رویکرد خوداظهاری و پرکردن فرم به شناسایی فعال تبدیل می‌شود و برگزیدگان جشنواره‌های بزرگ حوزه سلامت می‌توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شوند.

وی با تأکید بر حمایت بنیاد ملی نخبگان از اساتید ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، یادآور شد: حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان به‌جای اینکه با تقاضای افراد باشد، حول محور اساتید خواهد بود. در این مسیر، اساتید ویژه توسط بنیاد ملی نخبگان شناسایی می‌شوند و تمام تسهیلات بنیاد ازجمله پژوهانه و تسهیلات نظام‌وظیفه به‌صورت بسته‌های مختلف در اختیار اساتید نخبه پرور قرار می‌گیرد.

بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با شعار مهار تورم و رشد تولید و حمایت از تحقیقات و فناوری‌ها در راستای حل مشکلات حوزه سلامت کشور در ۵ کمیته علوم پایه، علوم بالینی، فناوری، دانشجویی و بهره‌وری و ارتقای سلامت امروز دوشنبه دوم بهمن 1402 برگزار شد.

در این رویداد از ۴ محقق، ۳ مخترع، ۲ فناور، ۳ محقق جوان، ۲ دانشجوی فناور، ۲ پژوهش کاربردی، ۲ طرح تحقیقاتی، ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی، ۶ مرکز رشد فناوری سلامت، ۱۹ مرکز تحقیقاتی، ۳ شرکت دارای محصول برتر، یک شرکت دانش‌بنیان، ۶ مجله فارسی و انگلیسی و همچنین چندین واحد توسعه بالینی بیمارستان‌ها تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر