صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسناد متا نشان می‌دهد؛

آزار و اذیت جنسی ۱۰۰ هزار کودک در فیس‌بوک و اینستاگرام

متا تخمین می‌زند که حدود ۱۰۰ هزار کودک که از فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، هر روز با آزار جنسی آنلاین روبه‌رو می‌شوند.  
کد خبر : 892144

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، متا تخمین می‌زند که حدود ۱۰۰ هزار کودک که از فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، هر روز با آزار جنسی آنلاین روبرو می‌شوند.  

این پرونده حقوقی که بر اساس اطلاعات دفتر دادستان کل نیومکزیکو  و از ارائه‌های کارمندان متا و ارتباطات بین کارکنان تشکیل شده،   شامل چندین اتهام علیه شرکت متا است. این اسناد اتفاقی را در سال ۲۰۲۰ توصیف می‌کنند که مربوط به استفاده دختر ۱۲ ساله یکی از مدیران اپل از طریق «آی‌جی دایرکت» (IG Direct)، محصول پیام‌رسان اینستاگرام است.

این پرونده جدیدترین شکایتی است که دفتر دادستان کل نیومکزیکو در تاریخ ۵ دسامبر آغاز کرده و مدعی است که شبکه‌های اجتماعی متا به بازاری برای شکارچیان کودکان تبدیل شده‌اند.

رائول تورز، دادستان کل این ایالت، متا را متهم کرده است که بزرگسالان را قادر می‌سازد تا کودکان را بیابند، پیام دهند و آن‌ها را اغفال کنند. این شرکت ادعا‌های این پرونده را رد کرده و گفته است: این پرونده با استفاده از نقل‌قول‌های انتخابی و اسناد جعلی، کار ما را بد توصیف می‌کند.

متا در واکنش به پرونده روز چهارشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: ما می‌خواهیم نوجوانان تجربه‌های ایمن و مناسب سن را به صورت آنلاین داشته باشند و بیش از ۳۰ ابزار برای حمایت از آن‌ها و والدینشان داریم. ما یک دهه روی این مسائل کار کردیم و افرادی را استخدام کرده‌ایم که شغل خود را به حفظ امنیت و پشتیبانی آنلاین جوانان اختصاص داده‌اند.  

این شکایت همچنین نگرانی‌های کارمندان متا در مورد امنیت کودکان را برجسته می‌کند. یکی از کارمندان متا در یک گفتگوی داخلی در ژوئیه ۲۰۲۰، پرسید: ما به طور خاص برای حفاظت از کودکان چه کاری انجام می‌دهیم (چیزی که من در مورد آن زیاد شنیده ام در تیک تاک اتفاق می‌افتد)؟  براساس این شکایت، او پاسخی دریافت کرد: چیزی بین صفر و هیچ!

بیانیه متا همچنین می‌گوید که این شرکت گام‌های مهمی برای جلوگیری از تجربه تماس ناخواسته نوجوانان، به خصوص از سوی بزرگسالان برداشته است.

شکایت نیومکزیکو به دنبال تحقیقات گاردین در ماه آوریل است که نشان داد متا در گزارش یا شناسایی استفاده از پلتفرم‌های خود برای قاچاق کودکان ناکام است. همچنین این تحقیقات نشان داد که مسنجر، سرویس پیام رسانی خصوصی فیس بوک، به عنوان بستری برای قاچاقچیان در برقراری ارتباط برای خرید و فروش کودکان استفاده می‌شود.

کارمندان متا بر اساس اسناد موجود در شکایت، در مورد استفاده از پیام رسان برای هماهنگی فعالیت‌های قاچاق و تسهیل هر مرحله استثمار انسانی (استخدام، هماهنگی، استثمار) بحث کردند. با این حال، یک ایمیل داخلی در سال ۲۰۱۷ مخالفت اجرایی با اسکن مسنجر فیس بوک را برای محتوای مضر توصیف می‌کند، زیرا این سرویس را در مقایسه با سایر برنامه‌هایی که ممکن است حریم خصوصی بیشتری ارائه دهند، قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر