صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا؛

محتوای برنامه‌های درسی متناسب با افزایش اشتغال اعلام شد

رئیس دانشگاه تهران، محتوای برنامه‌های درسی متناسب با افزایش آمار اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها را اعلام کرد.
کد خبر : 891653

محمدمقیمی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ارتباط مطالب درسی با بحث اشتغال اظهار کرد: تمایل نهاد‌های اجرایی و واحد‌های فناور کشور‌های خارجی به جذب دانش آموختگان ایرانی و رقابت‌های بین المللی دانشگاه‌های ایرانی و فارغ التحصیلان و مراکز علمی کشور از بعد نظری علمی نشان دهنده سرآمد بودن ایران را در جهان دارد، دانشگاه تهران جزء برترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آید و این موضوع نیاز به توضیح و مستندات ندارد.

وی افزود: دانشجویان کشور در دوران تحصیل خود کمتر با محیط‌های اجرایی و عملی درگیر می‌شوند، البته در رشته‌های فنی و مهندسی وضعیت بهتر است، ولی در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی و علوم پایه ارتباط صنعت و دانشگاه کمتر مشاهده می‌شود که این موضوع به عنوان دغدغه مهم مسئولان دانشگاهی و کارفرمایان در محیط‌های اجرایی و صنعتی مطرح است.

مقیمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تحولی آموزشی دانشگاه تهران ارتقای بخش مهارت ورزی دانشجویان است؛ تاکید کرد: ایده شکل‌گیری پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه تهران را در سراسر ایران دنبال کردیم و هم اکنون بحث‌های مربوط به برگزاری کمپ‌های مهارتی را در اشتهارد، اروند، آبادان، قشم، مشهد مقدس، شمال کشور، رضوان شهر و فومن در دستور کار قرار داده‌ایم.

تعریف یادگیری تجربی برای تمام رشته‌ها

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: در کنار موارد مذکور، دروسی را تعریف کرده ایم که از ویژگی‌های آن می‌توان به ۲ استادبودن اشاره کرد که یکی از استادان هیئت علمی معمول دانشگاه تهران است و نفر دوم استاد کارآفرین مرتبط با رشته تحصیلی درس را اداره خواهد کرد که تحت عنوان درس یادگیری تجربی است، چنین دروسی بین ۳ تا ۱۵ واحد متناسب با هر رشته تحصیلی تفاوت دارد و درس ۳ واحدی عمومی است که یادگیری تجربی برای تمام رشته‌ها تعریف شده است.

شکل گیری اداره کل مهارت با هدف افزایش اشتغال

مقیمی درباره مهارت‌‌‌‌‌محوری دانشجویان گفت: دانشگاه تهران اداره کل مهارت را به منظور افزایش آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان شکل داده که با تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها ارتباط برقرار می‌کند تا دانشجویان برای گذراندن کارورزی به این صنایع معرفی شوند و به اینصورت در حین تحصیل ضمن فراگیری مسائل علمی مباحث علمی را هم بیاموزند که از ترم گذشته این فرایند را آغاز کرده‌ایم و به صورت جدی آن را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر