صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۳۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

شرکت‌های کشتیرانی جهان عبور از دریای سرخ را تعلیق کردند

بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان پس از ایجاد ائتلاف دریایی دریای سرخ که فی‌الحال مرده است، از بیم آنکه رویه نظامی سازی منطقه به‌زودی آن را به یک منطقه جنگی تبدیل کند، شروع به تعلیق کشتیرانی در این آبراه کردند.
کد خبر : 891356

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، هزینه‌ حمل‌ونقل از مسیر دریای سرخ ۳۱۰ درصد از نوامبر گذشته افزایش یافته است. دولت صنعا نوامبر ۲۰۲۳ میلادی در پاسخ به نسل‌کشی مداوم اسرائیل در غزه و در پشتیبانی از مردم فلسطین، عبور تمام کشتی‌های وابسته به «اسرائیل» یا دارای پیوند با آن را از طریق دریا‌های سرخ و عرب به سمت کانال سوئز ممنوع کرد.

شاخص کرایه حمل‌ونقل کانتینری شانگهای (SCFI) به ۳۱۰۱ دلار در هر کانتینر ۲۰ فوتی افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش ۱۶ درصدی نسبت به ۲۸۷۱ دلار ثبت شده در جمعه گذشته و افزایش ۳۱۰ درصدی هزینه کل حمل‌ونقل کانتینر از شانگهای به اروپا در مقایسه با قیمت‌های ابتدای نوامبر است.

بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان پس از ایجاد ائتلاف دریایی دریای سرخ که فی‌الحال مرده است، از بیم آنکه رویه نظامی سازی منطقه به‌زودی آن را به یک منطقه جنگی تبدیل کند، شروع به تعلیق کشتیرانی در این آبراه کردند.

این رویه پس از تجاوزهای نظامی آمریکا و انگلیس به یمن در روز‌های جمعه و شنبه و تعهد صنعا به پاسخی اجتناب‌ناپذیر تشدید و منجر به اعلام تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر