صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک پژوهش در کانادا نشان داد؛

اهمیت عدالت نژادی در آموزش عالی را دست‌کم نگیریم

تبعیض نژادی به دانشجو حس سلب اختیار، بی‌پناهی و به حاشیه رانده شدن در کلاس یا پردیس دانشگاه را القا می‌کند و بر موفقیت تحصیلی‌اش سایه می‌اندازد.
کد خبر : 891296

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساینس دیلی، دانشگاه اتاوا مطالعه‌ای انجام داده که بر تأثیر محیط آموزشی بر میزان موفقیت تحصیلی دانشجویانی داشته است که مورد تبعیض نژادی قرار می‌گیرند. 

این دانشجویان، در مقایسه با سایر همسالان، از اعتماد به نفس پایین‌تری برخوردارند، به توانایی‌هایشان باور ندارند و با سایر دانشجویان و استادان ارتباط ضعیف‌تری برقرار می‌کنند.

این مطالعه به ویژه با تمرکز بر کشور‌های مهاجرپذیر، به مؤسسات آموزش عالی توصیه می‌کند که نیاز‌های دانشجویان اقلیت نژادی را تشخیص دهند و محیط آموزشی‌ای را فراهم کنند که مناسب حال آن‌ها باشد.

ناکامی در ایجاد یک محیط آموزشی فراگیر، بر سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان اقلیت نژادی تأثیر می‌گذارد.

در مطالعه انجام‌شده از سوی دانشگاه اتاوا،به بررسی این موضوع پرداخته می‌شود که تعریف دانشجویان از رضایت‌مندی یا ناامیدی از محیط آموزشی چیست؟

 معیار سنجش میزان رضایت‌مندی نیز عواملی مثل القای حس استقلال، کارآمدی و تعامل با دیگران بود.

هدف از این مطالعه یافتن پاسخی برای این پرسش بود که آیا تبعیض نژادی به دانشجو حس سلب اختیار، بی‌پناهی و به حاشیه رانده شدن در کلاس یا پردیس دانشگاه را القا می‌کند؟

داده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نشان داد که دانش‌آموزانی که تجربه تبعیض نژادی دارند، رضایت کمتری از سطح استقلال و کارآمدی‌شان دارند و تا حد سرخوردگی از محیط آموزشی خود ناامیدند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که مؤسسات آموزش عالی باید نیاز‌های جمعیت دانشجویی خود را در نظر بگیرند و برای ایجاد محیط‌های یادگیری حمایتگرانه که رفاه دانشجویان و موفقیت تحصیلی آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند، تلاش کنند. 

تحقیقات قبلی عمدتاً بر روی میزان رضایت یا سرخوردگی کل دانشجویان متمرکز بود و غالباً تجربیات منحصربه‌فرد دانشجویان اقلیت نژادی و نحوه نگرش آن‌ها به محیط آموزشی خود را نادیده می‌گرفت.

هدف از مطالعه اخیر این بود که چگونه با توجه به تنوع نژادی و قومیتی دانشجویان، محیط آموزشی فراگیری را فراهم کنیم که پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر